سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

آغاز مراسم اعتکاف در قزوین

مسئول برگزاری اعتکاف قزوین گفت: امسال برای نخستن بار مراسم اعتکاف قزوین در دو ردۀ سنی جوانان و بزرگسالان خواهران و برادران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محسن مطهری‌فر امروز در قزوین اظهار کرد: با تفکیک رده‌های سنی معتکفان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، کیفیت برگزاری این مراسم در سال جاری افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه جوانان و بزرگسالان از روحیات و سلایق متفاوت معنوی برخوردارند، یادآور شد: امسال برای نخستین بار مراسم اعتکاف در دو ردۀ سنی جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود تا آنان بتوانند از فضای معنوی مراسم اعتکاف بهره‌مندی بیشتری داشته باشند.

مسئول برگزاری اعتکاف قزوین افزود: بزرگسالان با توجه به سن و روحیه معنوی که دارند، بیشتر به آرامش فضای اعتکاف نیازمند هستند که بر این اساس تلاش شده تا امسال فضای مراسم معنوی اعتکاف مناسب با روحیات آنان برنامه‌ریزی شود.

جوانان با نشاط بیشتر در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند

مطهری‌فر ادامه داد: جوانان و نوجوانان با توجه به شور و نشاط جوانی بیشتر علاقه‌مند به شرکت در فعالیت‌های مذهبی دسته‌ جمعی و شرکت در برنامه‌های فرهنگی از جمله مسابقه و پرسش و پاسخ از کارشناسان دینی هستند که در این راستا اوقات آنان با برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی و عبادی برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: مراسم اعتکاف جوانان و نوجوانان در رده سنی 15 تا 35 سال و بزرگسالان در رده سنی 35 سال به بالا به صورت جداگانه در مساجد مختص به آنان برگزار می‌شود.

مطهری‌فر با بیان اینکه برنامه‌های مذهبی و عبادی جوانان و نوجوانان در رده سنی 15 تا 35 سال با رویکرد برنامه‌محور برگزار می‌شود، افزود: با برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله سخنرانی و حلقه معرفت برای آنان تلاش می‌شود تا جوانان و نوجوانان از مراسم معنوی اعتکاف به نحو مطلوبی برخوردار شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل تفکیک سنی برادران و خواهران، امسال مسجد چهارم برای مراسم اعتکاف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مذهبی و عبادی بزرگسالان در رده سنی 35 سال به بالا با رویکرد فردمحور برگزار می‌شود، افزود: در این رده سنی، برنامه‌هایی از جمله سخنرانی و مراسم دعا و مناجات برگزار می‌شود ولی بیشتر سعی شده از اجرای برنامه‌های مختلف کم شود و اوقات این معتکفان در اختیار خودشان باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مسجد امام خمینی (ره) و مسجد جامع ویژه خواهران و مسجدالنبی (ص) ویژه خواهران و برادران بوده است، پیش‌بینی کرد: مسجد امام خمینی (ره) در خیابان غیاث‌آباد مشابه سال گذشته به خواهران معتکف اختصاص داده می‌شود و مسجد‌النبی(ص) و مسجد جامع بعد از ثبت‌نام معتکفان با توجه به آمار ثبت‌ نام جنسیتی و رده‌های سنی آنان مشخص می‌شود./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.