سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران غنی‌ترین کشور در منطقه از نظر نیروی انسانی است

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ایران از نظر نیروی انسانی غنی ولی متاسفانه از نظر تجهیزات با کمبود مواجه است.

دکتر سید رسول زکوی، رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای دانشگاه علم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: کنگره امسال یکی از موفق‌ترین کنگره‌های کشور و از معدود کنگره‌هایی بود که در کشور به صورت کاملاً بین‌المللی برگزار شد که با شرکت بیش از 35 کشور و بیش از 90 شرکت کننده مواجه بود.
وی در ادامه افزود: کنگره پزشکی هسته‌ای هر سال توسط انجمن پزشکی هسته ای ایران برگزار می‌شود که امسال میزبان آسیا و اقیانوسیه بودیم این کنگره هر 4 سال یکبار به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و هر دوره در یکی از کشورهای آسیایی برگزار می‌شود.
زکوی در خصوص پزشکی هسته‌ای بیان کرد: پزشکی هسته‌ای یکی از رشته‌هایی است که در تشخیص و درمان بیماری‌ها کمک موثری می‌کند به خصوص در شاخه سرطان شناسی بدون پزشکی هسته‌ای کار صحیح و اصولی بسیار سخت و دشوار خواهد بود و به خاطر همین پزشکی هسته‌ای نقش موثری در تشخیص زودهنگام و درمان دارد.
وی تصریح کرد: ایران یکی از کشورهایی است که از سال‌های بسیار دور از زمانی که این رشته در دنیا شکل گرفت در این شاخه فعال بوده و بیش از 40 سال سابقه دارد.
وی اذعان داشت: ایران از لحاظ نیروی انسانی قدرتمندترین کشور در منطقه است ولی متاسفانه از نظر تجهیزات از کشورهای دیگر بسیار عقب هستیم و این امر مستلزم توجه و همت مسئولان است .
وی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه برخی از تجهیزات مورد نیاز توسط جوانان ساعی این مملکت ساخته شده اما نیازمند خرید عمده این تجهیزات هستیم و تحریم‌های حال حاضر موجب رشد خودباوری جوانان این مرز و بوم گشته است./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.