سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی

علوم انسانی سکولار پشتیبان سرمایه گذار است

با توجه به ناامنی های موجود در جامعه غربی می توان بیان داشت که علوم انسانی سکولار پشتیبان سرمایه گذار است .

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي  باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی رئیس شورای سیاست گذاری کنگره علوم انسانی اسلامی صبح امروز در نخستین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی طی سخنرانی که در سالن همایش های بین المللی صدا وسیما برگزار شد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گرچه موضوع علوم انسانی با کم کاری عده ای روبرو شده بود اما امروزه ما در نقطه صفر نیستیم .

وی افزود: علوم انسانی سکولار درک واقعی از انسان و پاسخ گویی به سوالات اساسی بشر و جامعه اسلامی را ندارد و در حال حاضر بسیاری از متفکران غربی نیز معترض هستند.

غلامی تصریح کرد: وضعیت آشفتگی کشورهای غربی ناامنی اجتماعی طغیان مردم علیه بی عدالتی گویای این واقعیت است که علوم انسانی سکولار پشتیبان سرمایه گذاری است غرب قادر به خروج از این باتلاق نیست چنانچه قرآن به عنوان یک منبع بزرگ وغیر قابل تحریف خود جوابگوی مشکلات است.

**درخواست گسترش در زمینه علوم انسانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی

غلامی در ادامه گفت: مطمئنا علوم انسانی چراغ راه پیشرفت انسان و جوامع بشری به حساب می آید و تردیدی نیست که تحول انسانی درعلوم انسانی باسرمایه گذاری هدفمند در آن قلمرو به صورت یک فرآیند همراه با نظریه پردازی مسیر نیست.

وی افزود: از شورای عالی انقلاب فرهنگی می خواهیم که ضمن تحول در علوم انسانی این مسئله گسترش بیشتری در دانشگاه ها با حضور علما پیدا کند و امروز با حضور 37 مرکز علمی پژوهشی کشور نخستین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی برگزار می شود.

غلامی تصریح کرد: عبور از بحث ضروریت و امکان و چگونگی شکل گیری علوم انسانی و اسلامی هدف اصلی برگزاری این کنگره است./عط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.