سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرج/

مردم تنها از مراكز داراي مجوز، گوشت تهیه کنند

مدیر کل دامپزشکی استان البرز گفت: مردم برای تهیه گوشت مصرفی خود تنها از قصابی‌ها و مراکز دارای مجوز خرید کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از كرج ، سید "اصغر برائی نژاد" افزود: بیماری تب كریمه كنگو یك عفونت ویروسی است كه در برخی كشورهای همسایه ایران شیوع پیدا كرده است، بنابراین مردم باید از خرید گوشت غیربهداشتی جدا خودداری کنند. علاوه بر این، در صورت تصمیم برای كشتار دام و ذبح قربانی حتما به كشتارگاه‌های مجاز و زیر نظر دامپزشكی مراجعه کنند واز خرید دام به صورت آزاد و ذبح شخصی آن جلوگیری کنند.

وی، همچنین به دامداران توصیه كرد، در صورت مشاهده هرگونه بیماری و یا علايم مشكوك در دام‌های خود هرچه سریعتر به شبكه‌های دامپزشكی نزدیك دامداری‌های خود اطلاع دهند تا دام‌ها واكسینه شوند.

مدیر کل دامپزشکی البرز ادامه داد: این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده یا مصرف گوشت آن به انسان منتقل می‌شود که در صورت عدم درمان سریع گاه به مرگ فرد بیمار منجر می‌شود.تب كریمه كنگو در ابتدا ممكن است با یك بیماری سرماخوردگی ساده اشتباه گرفته ‌شود. تب، سردرد، تهوع و استفراغ، درد بدن، خونریزی از بینی و لثه از علایم این بیماری است.

برائی نژاد اظهار كرد: فرد با مشاهده کوچکترین علایم این بیماری باید هر چه سریع تر به مرکز درمانی مراجعه كند تا مراحل درمان را طی کند./ج1

برچسب ها: گوشت ، دامپزشکی ، البرز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.