سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته اي صعودي براي سكه

پس از 7 هفته كاهش بهاي سكه در بازار، در هفته اي كه گذشت بهاي سكه همزمان با رشد طلا و ارز با افزايش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هفته قبل هفته اي افزايشي براي سكه بود به طوري كه هر قطعه سكه بهار آزادي در اين هفته 42 هزارتومان افزايش يافت.

بنابراين گزارش مبادلات هفته گذشته بازار سكه متاثر از قيمت دلار در بازار داخلي و افت و خيزهاي طلا نوساني چشمگير و افزايشي داشت و تغييرات قيمت دلار، گمان زني ها را در بازار سكه كه بر كاهش بيشتر قيمت ها به دليل نزديك شدن به فاز دوم تحويل سكه هاي ثبت نامي بود با چرخش بازار به سوي افزايش قيمت برهم زد.
اين گزارش حاكيست: بازار سكه در روز شنبه در ادامه جريان كاهشي در بازار قيمت هر قطعه سكه طرح قديم را 10 هزارتومان و طرح امامي را 15 هزارتومان كاهش داد و به 615 و 601 هزارتومان رساند، نيم سكه و ربع با كاهش 10 و 4 هزارتوماني و سكه 1 گرمي هم با افت 2 هزارتوماني به بهاي 305، 171 و 100 هزارتومان دست يافتند.
براساس اين گزارش بازار از روز يكشنبه با تغيير جهت به افزايش قيمت ها پرداخت و اين در حالي است كه دلار و بهاي طلا در اين روز كاهش بها داشتند.
هر قطعه سكه در اين روز تا 620 هزارتومان در طرح قديم و 607 هزار تومان در طرح امامي پيش رفت، ربع سكه 1 هزارتومان افزايش ولي سكه 1 گرمي و نيم سكه بدون نوسان نسبت به روز قبل در بازار به فروش رسيدند.
برپايه اين گزارش در روز دوشنبه قيمت دلار با رشد قابل توجهي روبرو شد كه اين امر رشد بهاي سكه ها را با شتاب بيشتري مواجه كرد به طوري كه هر قطعه سكه طرح قديم و امامي 25 هزارتومان افزايش و با بهاي 645 و 632 هزارتومان در بازار به فروش رسيدند.
هر نيم سكه و ربع با رشد 17 و 8 هزارتومان به بهاي 322 و 180 هزارتومان و سكه 1 گرمي به بهاي 107 هزارتومان در بازار دست يافتند.
اين گزارش مي افزايد: روند افزايشي سكه ها در روز سه شنبه با افزايش هيجاني ارزها ادامه پيدا كرد و بهاي سكه بهار آزادي در طرح قديم به 663 و در طرح امامي به 649 هزارتومان رسيد.
اما در ساعات پاياني كار بازار قيمت ها تا بهاي 650 و 637 هزارتومان عقب نشيني كردند.
نيم سكه و ربع هم كه تا بهاي 325 و 182 هزارتومان پيش رفته بودند دوباره بر روي نرخ روز قبل يعني 322 و 180 هزارتومان قرار گرفتند، سكه 1 گرمي در اين روز 2 هزارتومان كاهش يافت.
بنابراين گزارش در روز چهارشنبه كاهش 20 هزارتوماني سكه در پي واكنش بازار به خبرهاي مثبت از اجلاس آژانس بين المللي انرژي اتمي بود و بهاي سكه را در طرح قديم و امامي تا 643 و 629 تومان پايين كشيد، نيم سكه 7 هزارتومان و ربع سكه 2 هزارتومان كاهش يافت كه با بازگشت دلار، قيمت ها نيز در بازار سكه تا حدودي افزايش يافت.
شايان ذكر است: بازار سكه در روز پنجشنبه تحت تاثير نرخ دلار قيمت ها را بيشتر بالا برد و بهاي سكه بهار آزادي را در طرح قديم به 655 و طرح امامي را به 643 هزارتومان و نيم سكه را به 320  هزارتومان رساند و ربع سكه و سكه 1 گرمي هم با بهاي 181 و 103 هزارتومان در بازار به فروش رسيدند./عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.