سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فضاي منفي دانشگاه‌ها از تبعات دوران اصلاحات است

دبير تشكيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران گفت:جريان هاي دوم خرداد زمينه ساز تبعات منفي در دانشگاه‌ها و جامعه شد.

علي عبدي دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در ارتباط با وقايع دوم خرداد اظهار داشت: وقايع دوران سازندگي رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني با گفتمان و شعارهاي آن زمان مبني بر پيشرفت اقتصادي و اصل بودن اقتصاد بر سياست زمينه ساز به وجود آمدن وقايع دوم خرداد 1376 شد.


وي افزود: مردم ايران در ابتدا با گمان اينكه گفتمان اصلاحات متفاوت از گفتمان دوران سازندگي است حاضر به پذيرفتن آن شدند كه در نهايت با توجه به روندي كه طي 8 سال دوران خاتمي و عدم تغييرات در وضعيت معيشتي – فرهنگي مردم پيش آمد اين گفتمان با شكست مواجه شد.


اين فعال دانشجويي بان گاه جامعه شناختي كه به وقايع دوم خرداد داشت گفت: اساس تشكيل جبهه دوم خرداد مبني بر مقدم بودن پيشرفت سياسي بر اقتصادي بود كه شاخص‌هايي از سوي سردمداران اين مدل گفتماني ارائه شد.


وي اضافه كرد: اقداماتي كه از سوي دولتمردان آن زمان در بُعد فرهنگي – اقتصادي صورت گرفت همگي با شكست مواجه شدند و كماكان شاهد تبعات منفي آن در جامعه هستيم.


عبدي افزود: غربي شدن فضاي دانشگاه ها كه منجر به وضعيت اسفباري در اين مراكز علمي – اسلامي شده است و يا وضعيت پوشش و حجاب در جامعه كه نتيجه عملكرد دولت اصلاحات است.

وي گفت: دانشگاه‌ها كه به عنوان مراكز علمي – اسلامي در كشور با اهداف متفاوتي همچون بسط و جهاني شدن تعاليم اسلامي – بيداري اسلامي كه زمينه ساز گسترش جهاني شدن انقلاب ايران است به مراكزي غربي و محل تربيت دانشجويان و اساتيد با تفكر ليبرالي تبديل شده است.


دبير تشكيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران تصريح كرد: دولتمردان دوران اصلاحات كه خواستار برقراري روابط با غرب و آمريكا بودند در عرصه هاي اقتصادي هم نتوانستند خواسته‌ها و شعارهاي خود را عملي كنند و اين موجبات عقب افتادگي كشور شد.


وي افزود: تفكرات دوم خردادي‌ها مبني بر مسئله هسته‌اي و باجي كه به اعضاي دائم شوراي امنيت دراين زمينه دادند موجب وابستگي به غرب و عدم مذاكره آنان با اران شد كه متاسفانه امروز هم شاهد چنين تفكري از سوي اصلاح طلبان هستيم كه به سرانجام نرسيد.


علي عبدي به تاثيرات دوم خرداد بر جنبش‌هاي دانشجويي اشاره كرد و بيان داشت: برخي از جريانات وبا ورود به عرصه قدرت و تاثيرگذاري بيش از حد در سياست در آن زمان خواهان سهم از مجلس و دولت شدند كه اين امر عملي شد.


وي افزود: جنبش دانشجويي انجمن اسلامي و تحكيم وحدت با وابستگي به كانون‌هاي قدرت زمينه ساز انحراف و جدايي بخشي از بدنه تاثيرگذار جريانات دانشجويي از اسلام شد.


اين فعال دانشجويي تصريح كرد: وقايع سال 1388 ادامه فعاليت‌هاي دانشجويي 18 تير در دوران اصلاحات خاتمي و بخش ديگر آن مرتبط با دوران سازندگي بود.


وي به تاثيرات منفي دوران اصلاحات در دانشگاه ها تاكيد كردو افزود: جو منفي به وجود آمده در محيط هاي آموزشي دانشگاه‌ها در حدي است كه در اجراي طرح اسلامي سازي در دانشگاه‌ها به مشكل برخورده‌ايم و اين جاي تاسف دارد كه در ابتدا براي عملي شدن اين طرح بايد به آموزش مباني اسلامي در ميان دانشجويان بپردازيم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.