سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام صديقي در خطبه دوم نماز جمعه:

اکنون نوبت غرب است که اعتماد ملت ما را جلب کند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پيش بودن مذاکرات ايران و 1+5 در بغداد با تأکيد بر اينکه ملت ايران هيچ گاه از حقوق هسته اي خود عقب نشيني نخواهد کرد، گفت: گاهي در مسير شفاف سازي اسرارمان در قالب آژانس بين المللي انرژي اتمي در ديد همگان قرار گرفته وحالا نوبت غرب است که اعتماد ملت ما را جلب کند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمين صديقي در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبت هاي چند روز اخير و مناسبت هاي پيش رو، با تبريک ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و امام خميني(ره) افزود: همه خير فاطمه (س) است و همه انسانيت در وجود ايشان خلاصه مي شود.

 

وي گفت: آنهايي که راه فاطمه (س) را نرفتند در قيامت به صورت انساني محشور نخواهند شد.


خطيب جمعه تهران افزود: بيانات مقام معظم رهبري در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در جمع مداحان اهل بيت(ع) مانند همه بياناتشان سراسر نور و آموزنده بود.
 

حجت الاسلام و المسلمين صديقي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درخصوص حجاب زنان گفت: حواسمان باشد دنيا زودگذر است و همه مسافريم و بايد بار خودمان را ببنديم و جواب عمر و کارهايمان را بدهيم.
 

وي افزود: افتخاري بالاتر از اين نيست که جامعه ما و زنان جامعه ما به حضرت زهرا(س) وابسته اند و بايد در حفظ حجاب و عفاف بيشتر از گذشته و تبليغ عفاف خود را نيز بيشتر ترويج کنند.
 

امام جمعه موقت تهران چادر را نشان زنان مسلمان دانست و گفت: بايد در همه جاي عالم اين نشان زنان جامعه ما که نماد شجاعت، قناعت و مديريت آنان در جامعه و خانواده است، همواره نمودار باشد.
 

حجت الاسلام و المسلمين صديقي در ادامه سخنان خود به نشست بغداد (مذاکرات ايران و 1 + 5) در سوم خرداد اشاره کرد و افزود: همان طور که نشست استانبول نشان داد نظام اسلامي ايران، نظامي مبتني بر منطق و گفتگو است و هيچ وقت از گفتگو مضايقه ندارد چراکه چيزي کم ندارد.
 

وي گفت: ما گفتمانمان طرفداري از حق و احقاق حقوق عموم بشر است و بر حقمان پايبنديم.
 

خطيب جمعه تهران افزود: همان طور که هميشه گفته ايم «فناوري هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچ کس» و ما به دنبال خلع سلاح همه آنهايي هستيم که مجهز به اين سلاحند و عقل ندارند و همواره بشر را تهديد مي کنند.
 

 

حجت الاسلام و المسلمين صديقي گفت: سلاح ما ايمان جوانان ما و پايگاه ولايت فقيه و روح حماسه عاشورايي و حسيني ماست و با داشتن اين سلاح ها ديگر نيازي به سلاح اتمي نداريم.
 

وي افزود: از همه بالاتر حکم شرعي مقام معظم رهبري درخصوص سلاح هسته اي است که آن را حرام دانسته اند و اين حکم را همه مراجع قبول دارند بنابراين ما هرگز به سمت سلاح هسته اي نخواهيم رفت.
 

امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: دنيا و 1 + 5 بداند ملت ايران ملتي مقاوم و مقتدر است و هرگز از حقوق هسته اي خود عقب نشيني نخواهد کرد.
 

حجت الاسلام و المسلمين صديقي گفت: همان گونه که تاکنون ملت و نظام اسلامي ايران نشان داده است در جلب اعتماد دنيا از هيچ امکاني مضايقه نکرده ايم و حرکت هايمان شفاف و قابل ارائه به همگان است.
 

خطيب جمعه تهران افزود: گاهي در مسير شفاف سازي اسرارمان در قالب آژانس بين المللي انرژي اتمي در ديد همگان قرار گرفته و حال نوبت دنياست که اعتماد ملت ايران را جلب کند.
 

حجت الاسلام و المسلمين صديقي گفت: بايد دانسته باشند که زبان زور و تهديد مقابل ملت بزرگ ايران به هيچ وجه کاربرد ندارد.
 

وي در ادامه به اوضاع بحرين پرداخت و افزود: ملت مظلوم، به‌پاخاسته و هوشيار بحرين 15 ماه است که خيزش مردمي کرده اند اين در حاليست که با انواع جنايت هاي آل خليفه با چراغ سبز امريکا و کمک مستقيم و بي شرمانه عربستان مواجه شده اند.
 

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه هم پيمانان آل خليفه به ويژه عربستان از حد گذرانده اند، گفت: اخيرا بعد از آنکه مايوس شدند و ديدند انواع تاکتيک ها و سرکوب ها جواب نمي دهد به توطئه الحاق بحرين به عربستان مبادرت کرده‌اند که در اصل يک انفعال و ضعف بيشتر است.
 

حجت الاسلام و المسلمين صديقي افزود: گرچه اسم اين توطئه اخير را وحدت مي گذارند اما حقيقت اين است که حکومت بحرين به جاي تسليم در برابر ملت خود، با ذلت کامل هويت خود را تسليم کشور ديگري مي کند.
وي با بيان اينکه اين توطئه با چراغ سبز امريکا و صهيونيست ها صورت مي گيرد، تاکيد کرد: اما آل خليفه و هم پيمانانش بايد بدانند مردم بحرين و مردم مسلمان منطقه و جهان هرگز اين توطئه را تحمل نخواهند کرد.
 

خطيب جمعه تهران موضع کنوني عربستان سعودي را موضعي از سر ضعف برشمرد و گفت: اگر عربستاني ها قدرت و هنر دارند دو جزيره اي را که سال‌هاست در اختيار صهيونيست ها قرار داده اند و جرات ندارند يک گلوله و نيروي نظامي براي بازپس گيري آنها خرج کنند پس بگيرند، آنها با چه رويي مي آيند و با شرارت از آل خليفه حمايت مي کنند.
 

حجت الاسلام و المسلمين صديقي افزود: همگان بدانند عربستان که در طرح قبلي خود و حضور نظامي در بحرين نتوانست موفق شود در اين طرح جز رسوايي عايدش نمي شود.
 

وي با اشاره به در پيش بودن يکم خرداد گفت: در اين روز قرار است در ژنو شوراي حقوق بشر پرونده جنايت آل خليفه را مطرح کند که توقع همه ملت هاي آزاده جهان و اسلام و ملت مظلوم بحرين اين است که اينها جبران مافات کنند.
 

امام جمعه موقت تهران افزود: در اين مدت اين همه گلوله و زور در برابر ملت مظلوم بحرين استفاده شد و دنيا، جهان عرب و همه مجامع سکوت کردند و حال که مي بينند ملت بحرين ساکت نمي نشيند قرار است در جلسه اي اقدامات آل خليفه را بررسي کنند.
 

حجت الاسلام و المسلمين صديقي گفت: توقع ما اين است که اين شوراي حقوق بشر با يک قطعنامه قابل قبول حق ملت مظلوم بحرين را بستاند تا آنها قانع شوند و حکومت آل خليفه را بر سر جاي خود بنشاند.
 

وي همچنين سالگرد رحلت سه مرجع عاليقدر جهان تشيع را به امام زمان (عج) و مردم شريف ايران تسليت گفت.
 

خطيب جمعه تهران در ادامه به مسئله جمهوري آذربايجان اشاره کرد و آن را بسيار تاسف بار برشمرد و گفت: در اين کشور که 90 درصد مردم آن شيعه، مسلمان، موحد و زير پرچم قرآن و اهل بيت (ع) هستند شاهد انواع برخوردهاي ضدانساني و ضداسلامي و خفقان و تخريب مساجد و دستگيري مسلمانان و طرفداران حجاب هستيم.
 

حجت الاسلام و المسلمين صديقي با اشاره به سانسور کامل رفتارهاي ضدانساني و ضداسلامي دولت آذربايجان افزود: اخيرا رسوايي ديگري به بار آورده اند و قرار است همجنس بازان در اين کشور جمع شوند و رژه بروند که اميدواريم دولت آذربايجان از اين رسوايي بسيار عظيم دست بردارد و عقب نشيني کند.
 

وي گفت: کشور آذربايجان با فقر دست و پنجه نرم مي کند اما قرار است ميليون ها يورو در اين مراسم شرم آور خرج کند اين درحالي است که چنين رقمي در کشورهاي ديگر از جمله آلمان بي سابقه است.
 

امام جمعه موقت تهران افزود: از دولت آذربايجان مي خواهيم دست از اين عمل شنيع بردارد و با احساسات مسلمانان جهان بازي نکند.
حجت الاسلام و المسلمين صديقي با بيان اينکه با سرنيزه نمي شود با فطرت انسان‌ها مبارزه کرد، گفت: مردم آذربايجان غيورند و در کنار آنها آذربايجاني هاي ايران نيز بيدارند و در راهپيمايي امروز خود علاوه بر محکوميت جنايات آل خليفه، اين حرکت سخيف دولت آذربايجان را نيز محکوم مي کنند.
 

وي افزود: ترک هاي عراق و ترکيه نيز اين اقدام شرم آور دولت آذربايجان را محکوم کردند.
خطيب جمعه تهران اقدام اخير دولت آذربايجان را پست تر از رفتار حيوانات برشمرد که در کشوري اسلامي صورت مي گيرد.
حجت الاسلام و المسلمين صديقي همچنين خطاب به مردم آذربايجان چند جمله اي به زبان ترکي ايراد سخن کرد.
 

وي در پايان خطبه هاي نمازجمعه خود با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: سراسر دوران دفاع مقدس داراي امدادهاي الهي و عزت بود که فتح خرمشهر نقطه عطف آن است.
 

امام جمعه موقت تهران همچنين به موضوع فلسطين اشاره کرد و افزود: با 1600 اسير فلسطيني که در زندان هاي رژيم صهيونيستي بودند و اعتصاب غذا کردند و با مقاومتشان صهيونيست هاي وحشي را به عقب نشيني وادار کردند همدردي مي کنيم./ب2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.