سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر نفت اعلام کرد:

بومی سازی، بدون حمایت بانك ها محقق نمی شود/ ممنوعیت ورود کالاهای مشابه تولیدی داخل به کشور

توافق هایی كه در راستای اتكا به تولیدات داخلی در صنعت پتروشیمی با تولیدكنندگان داخلی صورت گرفته است بدون حمایت سیستم های بانكی عملی نخواهد شد.

عبدالحسین بیات مدیر عامل شركت ملی صنایع پتروشیمی ایران، درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: پشتیبیانی سیستم های بانكی یك بخش تاثیر گذار در بخش تولید ملی است در صورتی كه منابع مورد نیاز طرح های توسعه ای از حمایت های بانكی برخوردار باشند به همان تناسب استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های خالی صنایع پتروشیمی كشور سرعت می گیرد.

وی از سیستم بانكی و تمام قانونگذاران و موثران در قوانین بانكی تقاضا كرد: به حوزه صنعت نفت و بخصوص صنعت پتروشیمی كه از مزیت های برتر كشور ما محسوب می شود توجهی ویژه داشته باشند.
بیات اظهار داشت: در این صورت می توانیم توافق ها و تفاهم ها را اجرایی كنیم و به اهدافی كه در برنامه های توسعه ای پیش بینی شده است در زمان مشخص شده دست پیدا كنیم.
وی تصریح کرد: در تمام دنیا ورود کالاهای خارجی ممنوعیت هایی دارد حتی محدودیتی برای کالاهای لوکس وجود دارد و در کشور ما باید دولت بطور جدی برخورد کند و اجازه ندهد کالاهایی که در داخل تولید می شود وارد کشور شود.
بیات تاکید کرد: عزم ما بر این است اجازه ندهیم اگر قطعه ای در داخل تولید می شود به داخل ورود پیدا کند و راهکار آن را با وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی می کنیم و برهمین اساس هفته آینده نیز در این خصوص نشست مشترکی را برگزار خواهیم کرد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار داشت: در مقطع کنونی خوشبختانه صنعت پتروشیمی از توان و پتانسیل بالایی برخوردار است تا جایی که 70 درصد نیاز واحدهای تولیدی و توسعه ای در داخل ساخته می شود در واقع امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت پتروشیمی و انجمن سازندگان قطعات و تجهیزات نفتی بخاطر تحکیم و تسریع و حمایت از تولیدکنندگان است.
بیات خاطر نشان کرد: در راستای تامین و اجرای امسال حمایت واقعی از تولید را مبنا قرار دادیم و امیدواریم به جایی برسیم که صددرصد نیازهای توسعه ای واحدهای تولیدی از طریق سازندگان داخلی تامین شود و بتوانیم به کشورهای همسایه و بازارهای جهانی از ظرفیت تولیدات داخلی صادرات داشته باشیم./ق2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.