سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی به تاثیرات اجرای طرح تفصيلی در بخش مسکن

اعلام جزئیات چگونگی ساخت و ساز در پایتخت

معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور گفت: با اجرای طرح تفصیلی تهران شاهد تحولات خوبی در زمینه افزایش ساخت و ساز دریافت های فرسوده و کاهش قمیت مسکن و تامین خدمات در محلات خواهیم بود.

حمید رضا ارشاد منش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: در طرح تفصیلی شهر تهران تمهیدات ویژه ای برای رونق ساخت و ساز و افزایش تولید مسکن به نحوی که تعادل مناسبی میان عرضه و تقاضا دراین عرصه ایجاد شود در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: در این طرح با رعایت تعادل این عرضه و تقاضا ضمن رونق بازار مسکن قمیت ها نیز کاهش می یابد.

ارشاد منش با اشاره به اینکه تسهیلاتی ویژه یک طبقه تراکم اضافه همه مناطقی از پایتخت که دارای بافتهای فرسوده است در طرح تفضیلی دیده شده است گفت: این کار هم برای شهروندان و ساکنان ساختمان ها و هم برای دست اندکاران ساخت وساز حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: تمهیدات ویژه ای برای ارتقای محیط شهری برای شهروندان برپایه تامین خدمات در حمله ناحیه و منطقه دیده شده که ایجاد پارکینگ های عمومی از طریق اجرای طرح پارکینگ محله به ویژه در بافت های فرسوده از جمله این موارد است تا در صورتی که ملکی حداقل 300 متر مربع مساحت دانست علاوه بر گرفتن امتیاز طبقات پارکینگ عمومی امکان دریافت یک طبقه تجاری هم داشته باشد.

وی همچنین از تخصیص یک طبقه تراکم مالی در املاک قرار گرفته در نیمه جنوبی شهر تهران خبر داد و گفت: به منظور ترغیب و تشویق ساکنان این مناطق به بازسازی بافت های ناپایدار شهری با حداقل تجمیع متراژ 150 متر مربع این کار صورت خواهد گرفت.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطر نشان کرد: در طرح تفصیلی شهر تهران سعی شده تا با پالایش فضاهای شهری در پهنه سکونت و به حفاظت (سبز و باز) حداکثر امکان آسایش و آرامش مردم و تفریح شهروندان فراهم شود و جهت خرید و کارهای اداری و سایر امور خدماتی شهروندان بهینه های فعالیت و مختلف در نظر گرفته شده که مجموع این پهنه ها به 45 زیر پهنه تقسیم می شود.

وی با اشاره به اینکه تعامل و و حدت نظر بین شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، اعضای کمیسیون ماده 5 متشکل از نمایندگان وزارتخانه های راه وشهرسازی کشور، نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیران میانی و شهرداران مناطق تهران حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران را در تمامی مصوبات و ضوابط تعیین شده مفید و تاثیر گذار بوده افزود: یکی دیگر از مزایای مهم اجرایی شده این طرح حذف بوروکراسی ادارای و سردرگمی شهروندان و سازمان ها در انجام فرآیندهای اداری است.

وی گفت: امسال نخستین سال اجرای این طرح است و به منظور پایش و اجرای هر چه بهتر این طرح و آگاهی از نظرات شهروندان اصناف و صاحبان مشاغل مختلف تهران دفتر نظارتی با حضور نمایندگان کمیته فنی دستگاه  های زیربط دولتی عضو فنی کمیسیون ماده 5 می باشند تشکیل شده است.

ارشاد منش در ادامه گفت: طرح تفصیلی شهر تهران در هماهنگی و مطابقت با طرح جامع مصوب شهر تهران و در راستای محقق مفاد سند چشم انداز نظام که مطابق آن جمهوری اسلامی ایران باید در سال 1404 مقام نخست را در میان کشورهای منطقه دانسته باشد و پایتخت جمهوری اسلامی ایران نیز باید به عنوان شهر نخست منطقه از لحاظ اداره شهر و مدیریت شهری الگوی کشورهای منطقه باشد سهمیه شده است.ده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.