سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس گمرک اعلام کرد:

ترانزیت كالای 100 كشور از خاك ایران

رئیس كل گمرك از ترانزیت كالاهای حدود 100 كشور جهان از خاك ایران خبر داد و گفت: در سال جهاد اقتصادی بیش از 10 میلیون و 500 هزار تن انواع كالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای فعال زمینی و آبی كشور ترانزیت شده است.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی گمرك ایران' عباس معمارنژاد' افزود: جمهوری اسلامی ایران كانون راهگذرهای بین‌المللی (شمال- جنوب، شرق - غرب، تراسیكا و ... ) است و مزیت نسبی اقتصادی زیادی در ترانزیت دارد كه كشورهای جهان نمی توانند آن را نادیده بگیرند.

وی گفت: به رغم تبلیغات رسانه‌ای و تلاش‌های استكبار جهانی بیشتر كشورهای جهان خاك ایران را برای ترانزیت كالاهای خودامن‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر می‌دانند كه بی‌تأثیری تحریم غربی‌ها را نشان می‌دهد هر چند مقداری زحمت هم برای همكاران ما ایجاد می‌كند.

معمارنژاد با بیان اینكه گمرك برنامه های ویژه ای برای افزایش ترانزیت دارد، گفت: میزان ترانزیت پارسال بیش از 5 درصد افزایش یافته است كه امسال هم با توجه به اقدامات انجام شده در توسعه روابط‌ بین‌المللی در حمل و نقل جاده‌ای، توسعه و بهسازی شبكه مسیرهای ریلی و جاده‌ای، اصلاح قوانین و مقررات مربوطه، روان‌سازی و تسهیل دریافت روادید رانندگان برای تردد به سایر كشورها، كاهش هزینه‌های حمل و نقل و سایر موارد انجام شده از سوی كارگروه ترانزیت ، افزایش خواهد یافت.

رئیس كل گمرك گفت : در سال گذشته در مجموع 27 میلیو نفر هم از گمركات كشور تردد كردند و از خدمات امور گمركی بهره مند شدند.

بنابر این گزارش از مجموع 10 میلیون و 500 هزار تن كالای ترانزیت شده، بیش از 9 میلیون و 245 هزار تن معادل 91 درصد از طریق جاده و بقیه از طریق راه آهن ترانزیت شده است.

بندرعباس با 37 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود كالا به كشور به شمار می‌رود و پس از آن مرزهای پرویزخان، بازرگان و باشماق به ترتیب با 17، 9 و 7 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.