سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آغازین روزهای سال حمایت از تولید ملی برگزارشد؛

نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس رسانه ملی

نشست مشترک معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونان رسانه ملی در حضور دکتر غضنفری و مهندس ضرغامی برگزار شد.


به گزارشسرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران  به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، در این نشست که در محل صدا و سیما برگزار شد و تمامی معاونین صدا و سیما و مدیران شبکه ها، همچنین معاونین وزارت صنعت معدن و تجارت حضور داشتند، حاضرین بر نقش مهم رسانه ها، مردم و مسئولان در راستای تحقق شعار "تولید ملی؛ حمایت از کار و سرمایه ایرانی" تاکید کردند.
در این نشست، غضنفری با تقدیر از برگزاری این نشست مشترک، از همکاری صدا و سیما با وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته علی الخصوص عملکرد هوشمندانه رسانه ملی در تنظیم بازار پایان سال قدردانی کرد و خواستار افزایش همکاری و مساعدت رسانه ملی در " سال تولید ملی" شد.
وی سپس با تبیین وظایف و ماموریت های محوله وزارت جدیدالتاسیس صنعت معدن و تجارت، یکپارچگی امور، اشتغال پایدار و تسهیل تجارت خارجی را مهمترین فواید و محاسن ادغام دو وزرتخانه صنایع و معادن و بازرگانی عنوان کرد.
غضنفری با بیان اینکه تمام امور مربوط به تولید ، تجارت و درآمدهای غیرنفتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ریزی می شود ، به سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی اشاره کرد و افزود: بخش صنعت ، معدن و تجارت به تنهایی حدود 40 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را در اختیار دارد.
وی با تأکید بر قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی به فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: بیش از 65 نوع ماده معدنی با ذخیره بالغ بر 57 میلیارد تن در کشور وجود دارد که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری ، اشتغال و تولید است.
وی با تاکید بر اینکه حورزه صنعت معدن و تجارت در کانون فرمایشات رهبر معظم انقلاب در "سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی " قراردارد، نقش سایر قوا، نهادها و گروههای مختلف اقتصادی و اجتماعی را مورد توجه قرار داد و بر نقش مهم مردم، مسئولین، رسانه ها و به ویژه رسانه ملی در راستای تحقق شعار امسال تاکید کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تبیین ابعاد تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی گفت: سرمایه گذاری، تولید پایدار و اشتغال نیازمند بهبود فضای کسب و کار است. به گفته دکترغضنفری، اشتغال پایدار تنها از طریق تولید شکل می گیرد و تا بسترهای لازم برای تولید فراهم نشود نمی توان به اشتغال پایدار دست یافت.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: معرفی تولیدات داخلی ، فرهنگ سازی برای مصرف کالاهای تولید داخل ، تشویق صادرات ، بهبود محیط کسب و کار و حمایت از واحدهای تولیدی صنعتی را از جمله موضوعات مهم قابل پرداخت در اخبار، گزارش ها و تولیدات خبری و مستند، فیلم های سینمایی، سریال ها و برنامه های مناسبتی صدا و سیما در سال تولید ملی برشمرد.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.