سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«فيتيله و ماه پيشوني» تجربه اي متفاوت در سينماي كودك +عكس

آرش معيريان گفت:ساخت فيلم سينمايي "فيتيله و ماه پيشوني" تجربه اي متفاوت و سرآغازي براي ادامه كار در سينماي كودك است.

آرش معيريان،كارگردان فيلم سينمايي "فيتيله و ماه پيشوني" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: ساخت اين فيلم از جانب تهيه كننده كار به من پيشنهاد شد و با توجه به در نظر گرفتن اينكه من هيچ تجربه اي در زمينه كار كودك نداشتم؛اما تلاش كردم تا در كارنامه كاري ام كاري متفاوت داشته باشم.

                   

وي افزود:با توجه به اينكه عموهاي فيتيله اي در تلويزيون براي كودكان شناخته شده هستند؛تلاش كرديم تا به يك جمع بندي برسيم و حضوري متفاوت و متمايزي را در سينما از فيتيله اي ها نشان دهيم.

                  

معيريان در پاسخ به اينكه آيا اين فيلم را براي گروه سني خاصي ساخته است،تصريح كرد:خير ما تلاش كرديم با اين روند فيلمي را طراحي كنيم كه خاص كودك و نوجوان نباشد،بلكه هر گروه سني را در برگيرد ما با توجه به بازخوردي كه از مخاطبان كه از سالن سينمايي خارج شده اند،دريافتيم كه فيلم تاحدي از جذابيت برخوردار است كه مخاطب بزرگسال را نيز به همراه كودك و نوجوان به سالن هاي سينمايي بكشاند.

                  

اين كارگردان در پاسخ به اينكه مخاطب فيلم كودك بايد صرفا كودكان باشند،اظهار داشت:اين تصور غلطي است كه درباره سينماي كودك و نوجوان وجود دارد كه مخاطب فيلم كودك بايد صرفا كودك باشد و همين تفكرات باعث شده كه سينماي كودك مهجور بماند و نتواند در طي ساليان گذشته هيچ گونه رشدي داشته باشد؛بلكه بايد هر طيفي را با هر گروه سني دربرگيرد.

                          

كارگردان فيلم سينمايي "ساعت شلوغي" اظهار داشت:وقتي تجربه كار كردن براي سينماي كودك را بدست آوردم؛احساس كردم چقدر ساده تر در فيلمسازي مي‌توان با كودك ارتباط برقرار كرد و جالب برايم اين بود كه كودكان به راحتي در كنار يكديگر بازيگران جلوي دوربين حاضر مي شوند.

وي ادامه داد:گرچه مدتهاست از دنياي كودكان فاصله گرفته ايم ؛اما در نهايت تجربه بسيار خوشايندي بود و ما در اين راستا نيز سعي كرديم در مرحله انتخاب بازيگر دقت و وسواس بسياري به خرج دهيم.

معيريان در پاسخ به اينكه آيا باز هم براي سينماي كودك فيلم خواهد ساخت،گفت:بلكه با كمال ميل بازهم براي سينماي كودك فيلم خواهم ساخت،زيرا اين گونه فيلمسازي سرآغازي براي جريان رو به رشد سينماي كودك است./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.