سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار جواني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمريكا به دليل درنده خويي هرگز توان برقراري رابطه مسالمت آميز را ندارد

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران از تعبير امام(ره) در خصوص ارتباط با آمريكا مبني بر رابطه گرگ و ميش به عنوان بهترين تعبير ياد كرد و افزود: آمريكا با خوي درندگي خود هيچگاه نمي تواند رابطه اي مسالمت آميز و بر مبناي احترام متقابل برقرار كند.

سردار يداله جواني مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، علت شكل‌گيري انقلاب اسلامي را قيام عليه جريان استبداد داخلي و استعمارخارجي دانست و افزود: حركت ملت ايران حركتي آزادي خواهانه استقلال طلبانه و عزت‌خواهانه با شعارهاي مشخص عليه اين دو جريان بود.

 

وي سياست آمريكايي ها بعد از فروپاشي بلوك شرق را سلطه و رهبري جهان توصيف و تصريح كرد: پيروزي انقلاب اسلامي مغاير با منافع راهبردي آمريكا در جهان بود و نگراني آمريكايي‌ها براي از دست دادن پايگاه اصلي خود در خاورميانه و ترس از الگو گيري ساير ملل به خصوص كشورهاي مسلمان از انقلاب اسلامي باعث شد تا آنها سياست مقابله با انقلاب ملت ايران را در دستور كارخود قرار داده و براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي از هيچ اقدامي فرو گذار نكنند.

 

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه به اسناد غير قابل انكاري كه نشان دهنده اقدامات خرابكارانه آمريكا از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي تا به امروز است اشاره كرد و اظهار داشت: نظام اسلامي ما طي 33 سال گذشته با توطئه هاي گوناگوني از سوي آمريكا مواجه شده است كه از اين توطئه ها مي توان انجام عمليات تروريستي و تحركات تجزيه طلبانه در مناطق قوميتي در نخستين ماه هاي پيروزي انقلاب اسلامي، راه اندازي جريان هاي ضد انقلابي و تجهيز تسليحاتي آنان، حمايت از تروريست‌ها در داخل ايران و اقدام به ترور رهبران و دولتمردان انقلابي كشورمان را نام برد.

 

سردار جواني با اشاره به اقدامات تروريستي گروهك منافقين از جمله بمب گذاري در مساجد، ساختمان رياست جمهوري، نمازجمعه تهران و حزب جمهوري اسلامي، آمريكا را در راس حاميان خارجي اين گروهك تروريستي منافقين دانست.

 

وي با بيان اينكه ديدن چنين سياست هايي از سوي آمريكا موجب شد تا دانشجويان خط امام در 13 آبان 58 سفارت آمريكا را به تسخير خود درآوردند؛ افزود: پس از تسخير لانه جاسوسي، دنيا مشاهده كرد كه سفارت آمريكا به واقع به مكاني براي جاسوسي و توطئه عليه ملت ايران تبديل شده بود.

 

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه با اشاره به تحريك و تجهيز صدام به جنگ عليه ايران توسط آمريكا، اظهار داشت: با اطمينان مي توان گفت اگر حمايت هاي قدرت هاي خارجي از رژيم بعث نبود صدام معدوم هيچ گاه به ايران تعرض نمي كرد زيرا حمله كشوري كه از نظر جمعيت و وسعت زميني نسبت به كشور بزرگتر امري نامعقول به شمار مي‌آيد.

 

وي تجهيز صدام به سلاح هاي شيميايي، حمله به سكوهاي نفتي و هواپيماي مسافربري ايرباس و حمله نظامي به طبس را از ديگر اقدامات خصمانه آمريكا عليه كشورمان عنوان و تصريح كرد: پس از جنگ تحميلي نيز آمريكا از هيچ كوششي براي آسيب زدن به ملت ايران دريغ نكرد و همواره با ادبيات تهديد، تحريم هاي گوناگون، موضع گيري خصمانه در قبال مسأله هسته اي و خصوصاً مبادرت به اقدامات تروريستي به سياست هاي غلط و ضد ايراني خود ادامه داد.

 

سردار جواني با بيان اينكه آمريكايي‌ها به دليل داشتن خلق و خوي استبكاري، هرگز حقوق ملت ايران را به رسميت نشناخته‌اند؛ افزود: آنها هميشه از موضعي برتر به دنبال تحميل مجدد خود به ملت ايران هستند اما بايد بدانند ملت ايران با انقلاب خود به استقلال كامل رسيده است.

 

وي انقلاب اسلامي را مانعي اساسي براي جلوگيري از سلطه آمريكا به جهانيان دانست و اظهار داشت: آمريكايي‌ها از اينكه جمهوري اسلامي ايران با حفظ استقلال خود در مسير پيشرفت و توسعه قرار دارد بسيار نگرانند چرا كه بيداري اسلامي در آفريقا و خاورميانه را نتيجه ايستادگي،مقاومت و پيشرفت‌هاي ملت ايران مي‌دانند.

 

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به ادعاي دروغين آمريكا عليه ايران مبني بر حمايت ايران از تروريسم، تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي و نقض حقوق بشر در ايران، علت اصلي اين ادعاهاي بي اساس و بهانه جويي ها را تحميل فشار بر ملت ايران دانست و تصريح كرد: آمريكا ناقض اصلي حقوق بشر در دنيا و حتي خاك خود است و حمايت اين كشور از گروهك‌هاي تروريستي منافقين و "ريگي" نيز گواهي بر ذات تروريستي آنها است.

 

سردار جواني ادامه داد: دنيا مي داند كه آمريكا داراي بيشترين سلاح هاي هسته اي بوده و تنها كشوري است كه از سلاح اتمي عليه بشريت استفاده كرده است.

 

وي از تعبير حضرت امام خميني(ره) در خصوص ارتباط با آمريكا مبني بر رابطه گرگ و ميش به عنوان بهترين تعبير ياد كرد و افزود: آمريكا با خوي درندگي خود هيچگاه نمي تواند رابطه اي مسالمت آميز و بر مبناي احترام متقابل برقرار كند.

 

سردار جواني در پايان خاطر نشان كرد: ملت ايران همواره با هوشياري، بصيرت و آگاهي مانع موفقيت توطئه هاي آمريكا عليه خود بوده‌اند./ش3
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.