سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جليلي:

آماده گفتگوهای موفق روبه جلو برای همكاری هستیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی در آستانه مذاكرات جدید ایران و گروه 1+5 در استانبول، با تاكید به اینكه راهبرد فشارعلیه ملت ايران هیچگاه نتیجه نداشته است ، گفت: آماده گفتگو‌هاي موفق روبه جلو برای همكاری هستیم.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از شوراي عالي امنيت ملي، سعید جلیلی ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری گفت: كشورهای 1+5 نیاز به زمان داشتند تا آمادگی لازم را برای گفت وگوها پیدا كنند.

وي با اعلام اینكه خوشبختانه ظرف یك سال گذشته به ظرفیت ها، پیشرفت ها و اقتدار جمهوری اسلامی ایران افزوده شده است، تصريح كرد: روند بیداری اسلامی در منطقه، انسجام بیشتر و همبستگی ملی كه در انتخابات مجلس نهم بود، پیشرفت های علمی و فنی در عرصه های مختلف به ویژه تولید صفحات سوخت ظرفیت هایی ایجاد كرده كه لازم است کشورمان بیش از گذشته بتواند با اقتدار از حقوق خود دفاع کند.

جليلي افزود: اقتداری كه امروز جمهوری اسلامی ایران دارد متكی به اراده مردم و همبستگی ملی و ظرفیت های مادی و معنوی كشور و به ویژه دانشمندان شهید هسته ای است كه پشتوانه بزرگ قدرت كشور و حقوق هسته ای ملت ایران هستند.

دبیرشورای عالی امنیت ملی این ظرفیت ها و فرصت های ایجاد شده را یك فرصت بزرگ برای همكاری ها دانست و گفت: تجربه 33 ساله نشان داده است که نه تنها زبان تهدید و راهبرد فشار علیه ملت ایران هیچگاه نتیجه نداشته بلكه چنین رفتاری موجب جدیت بیشتر ملت می شود و آنچه می تواند در مناسبات با ایران موفق باشد راهبرد گفتگو و همكاری است.

جلیلی ضمن اعلام آمادگی ایران برای گفتگوهای موفق و روبه جلو برای همكاری های بیشتر ابراز امیدواری كرد كه طرف مقابل نیز با همین رویكرد وارد مذاكرات شود تا این دور از گفتگوها نتایجی داشته باشد كه اعتماد ملت ایران را جلب کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان جمهوري اسلامي ایران با ابتكارهای جدید در مذاكرات شركت خواهند كرد و امیدواریم كشورهای 1+5 نیز با رویكردهای سازنده وارد گفتگو شوند./پ2

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.