سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

500 هزار مسافر با ورود واگن های جدید به مترو اضافه می شوند

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: با افزایش تعداد واگن ها سر فاصله کاهش می یابد و 500 هزار نفر در مرحله نخست به ظرفیت جابه جایی مسافران اضافه می شود.

علی محمد قلی ها در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: واگن هایی که مدت ها در گمرک خاک می خوردند بیش از عید توسط شهرداری تهران ترخیص شد.
وی تصریح کرد: واگن های در گمرک مانده مترو توسط شهرداری ترخیص شده و به مرور مونتاژ و به خطوط وارد می شود.
قلی ها خاطر نشان کرد: در صورت افزایش قیمت بنزین شاهد موج دوم افزایش مسافران مترو خواهیم بود که با پرداخت به موقع اعتبارات و کمک های دولتی می توانیم بدون مشکل به مسافران خدمت رسانی کنیم.
*اختصاص 140 میلیارد تومان بودجه در سال 91 برای مترو
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران همچنین از اختصاص 140 میلیارد تومان بودجه در سال 91 به یارانه بلیت مترو خبر داد و گفت: در بودجه امسال شهرداری تهران 140 میلیارد تومان یارانه بلیت مترو پیش بینی شده که امیدواریم در سال جاری دولت نیز بودجه مناسبی را برای یارانه بلیت اختصاص دهد.
وی گفت: یارانه بليت مترو صرف هزینه های جاری مترو مانند حقوق پرسنل، هزینه های تعمیر و نگهداری واگن ها و... می شود و عدم اختصاص بودجه مورد نیاز در این بخش می تواند مشکلات زیادی را برای خدمات رسانی مترو به شهروندان به وجود آورد.
قلی ها خاطر نشان کرد: با افتتاح ایستگاههای جدید استقبال شهروندان از مترو روز به روز می شود و امروز مترو در تهران سهم قابل توجهی از سفرهای شهری را تحت پوشش قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه در اسفند ماه شاهد افزایش 15 درصدی مسافران مترو بوده ایم افزود: در تعطیلات نوروز نیز مترو به شهروندان بدون وقفه خدمات رسانی کرد.
*رشد 23 درصدی سهم مترو در سفرهای درون شهری
طبق آمار نیز در طول سال 90 به طور میانگین 568 میلیون سفر در خطوط مترو تهران انجام شد که در مقایسه با تعداد 485 میلیون سفر در سال 1389 رشد میانگین 11/17 درصدی در سال گذشته داشته است.
شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در زمینه شاخص متوسط کاهش سر فاصله حرکت قطارها نیز بهبود میانگین 12 درصدی را در سال 1390 تجربه کرد به طوری که در سال 1389 میزان 4/8 دقیقه به میانگین 5/7 دقیقه در سال 1390 کاهش یافته است./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.