سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند/

حمایت از کار سبب رونق اقتصادی خراسان‌جنوبی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی حمایت از کار و سرمایه ایرانی را سبب رونق اقتصادی استان دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خراسان جنوبي به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، علیرضا جمیع اظهار داشت: حمایت از کار و سرمایه ایرانی، به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیروی کار را در بر می‌گیرد و ما باید با فراهم آوردن شرایط بهتر کار برای نیرو کار ایرانی باشیم.
وی کاهش قیمت تمام شده، رعایت الگوی مصرف و افزایش رغبت مردم به مصرف تولیدات داخلی را از دیگر راهکارها برای تحقق فرموده رهبری برشمرد و گفت: ذخیره‌سازی و استفاده درست از صندوق توسعه ملی، کاهش واردات و ترویج مصرف کالای داخلی به جای اجناس لوکس از جمله اقداماتی است تا عمل به فرموده ایشان معطوف به شعار نماند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی قابلیت‌ها و مزیت‌های استان برای تولیدات ملی وجود معادن منحصربه‌فرد منیزیت، بنتونیت و گرانیت را نام برد که نیازمند بهره‌وری بیشتر و رشد ارزش افزوده است.
جمیع، همسایگی با افغانستان را از دیگر موقعیت‌های خراسان‌جنوبی عنوان کرد و گفت: این استان یک پل ترانزیتی است و ایجاد برخی خدمات مانند رستوران و خوابگاه موجب اشتغال در منطقه می‌شود.
وی تأمین کالای مورد نیاز افغانستان و بازار مناسب صادرات استان را از قابلیت‌های خراسان‌جنوبی برای تحقق شعار تولید ملی برشمرد و ادامه داد: بازارچه ماهیرود سربیشه در حال تکمیل شدن است و 90 درصد فعالیت آن مربوط به صادرات است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی همچنین حمایت از نیروی انسانی و سرمایه‌گذار در استان که تکمیل کننده زنجیره تولید ملی در کشور است را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای تولید، توجه به کیفیت و کمیت تولیدات باید علاوه بر تأمین بازار داخل بتواند جنبه صادراتی پیدا کرده و به خارج از کشور راه یابد./ب
جمیع گفت: ایجاد فضای سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در استان خراسان جنوبی نیز بخش دیگری از برنامه‌های اجرایی است که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.
وی فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌گذاران را مهم دانست افزود: همکاری با سرمایه‌گذاران، تسهیل کردن امر سرمایه‌گذاری و در اختیار قرار دادن تسهیلات مورد نیاز آنان، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی به موانع سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: کم بودن سرمایه و نرخ پس انداز در استان از محدودیت‌های تولید در استان است.
جمیع، نبود زیرساخت‌های لازم مانند راه آهن و کم بودن تعداد و مسیر پروازها را از دیگر موانع موجود در استان عنوان کرد که سرمایه‌گذاران به آن توجه دارند.
وی جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی را یکی دیگر از زمینه‌هایی دانست که حمایت از تولید داخلی را فراهم می‌سازد و نیز مردم را به سمت خودباوری هرچه بیشتر جهت می‌دهد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی یادآور شد: به کارگیری تمام ظرفیت‌های کارخانجات و واحدهای تولیدی برای تحقق شعار مهم "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" ضروری است.
جمیع افزود: باید موانع از سر راه سرمایه‌گذاران برداشته و مشوق‌های لازم در چارچوب قانون برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود.
وی ادامه داد: دولت در سطح کلان باید اقدامات لازم را انجام و شرایط را تسهیل کند تا سرمایه‌گذار راغب به حضور باشد و بهره تسهیلات هم به صورت کمک‌های فنی و اعتباری و یارانه به آنها پرداخت شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی بر آسیب شناسی درست فرهنگ اشتباه مصرف کالای خارجی و اطلاع رسانی بیشتر در سال جاری تأکید کرد و افزود: برای تحقق فرموده مقام معظم رهبری، حمایت از کارگر و نیروی انسانی، ایجاد اشتغال و مصرف تولیدات داخلی ضرورت دارد و ما باید با همکاری رسانه ملی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را فراگیر کنیم.#

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.