سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

خوردن صبحانه باعث کاهش وزن می شود

صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است که اهیت ان از وعده های غذایی بیشتر است،پس باید در انتخاب این که چه بخوریم دقت کنیم .

بهترین خوردنی ها برای صبحانه میوه، سبزیجات و حبوبات می باشد . زیرا این خوراکی ها دارای فیبر بالایی هستند و چربی کمتری دارند .

دکتر علیرضا پاشایی مشاور تغذیه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراك گفت :یک صبحانه سالم شامل ترکیباتی از غلات و حبوبات سرشار از فیبر است که میتواند از دیابت،امراض قلبی و سکته جلوگیری کند. خصوصا هنگامی که در لیست غذایی شما شیر بدون چربی و میوه وجود داشته باشد .افرادی که صبحانه مصرف نمی کنند دو ونیم برابر بیشتر از سایرین در معرض خطر چاقی قرار دارند .

یکی از علل ارتباط صبحانه نخوردن و چاقی این است که ،افرادی که صبحانه نمی خورند در طول روز بیشتر ازمیان وعده های غذایی شامل مواد چرب و شیرین، استفاده می کنند و همین باعث افزایش وزن آنان می شود .به عنوان مثال: شخصی که صبحانه نمی خورد قبل ازناهار در صورت گرسنه شدن چیزهای مختلف از قبیل شیر کاکائو ، شیرینی و یا مواد چرب مصرف که همین امر فرد را مستعد چاقی می کند .

همچنین افرادی که به طور مرتب صبحانه میل می کنند از کیفیت رژیم غذایی مطلوب تری برخوردار ند و مصرف میوه و سبزی و مواد حاوی فیبر در آنان بیشتر است .

و نکته مهم این که خوردن صبحانه به کنترل میل و کاهش پرخوری در طول روز کمک می کند و در مجموع به گفته کارشناسان تغذیه مصرف صبحانه به صورت عادت روزانه، باعث کم شدن وزن می شود ./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.