سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"طنز داستانی موسیقایی" بررسی مي شود

پنجاه و سومین نشست "دگرخند" دوشنبه 28 فروردین به بررسی كتاب "طنز داستانی موسیقایی" می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، پنجاه و سومین نشست نقد و بررسی كتاب های منتشر شده در حوزه طنز "دگرخند" ساعت 17 روز دوشنبه 28 فروردین در سالن شماره 2 تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می شود.
این نشست با حضور جهانگیر دانای علمی (مولف) و سید علیرضا میر علی نقی تشكیل می شود و به نقد و بررسی مجموعه طنز داستانی موسیقایی می پردازند.
مهدی فرج الهی مجری برنامه در اين باره  گفت: كتاب طنز داستانی موسیقایی مجموعه یازده داستان كوتاه است كه به شوخ طبعی ها و مسائل طنزآمیز مرتبط با موسیقی پرداخته است. این مجموعه در سال 1389 توسط مركز موسیقی حوزه هنری و انتشارات سوره مهر منتشر شده است و موضوع اولین برنامه دگرخند سال 91 است.
درقسمت پیشگفتار كتاب "طنز داستانی موسیقایی" ابتدا تعریفی نسبت به طنز و موسیقی ارائه شده و سپس به طنز داستانی موسیقایی پرداخته و در ادامه كتاب چند داستان طنز با موضوعات مختلف آورده شده است.

در نوشتن چند داستان از طنز ها نویسنده از دانسته های خویش استفاده كرده و داستان های دیگر از اطلاعات تاریخی و موسیقایی برگرفته از فرهنگ نامه هایا مجلات تخصصی استفاده كرده است .و درپاره ای دیگر از داستان ها به فرهنگ عامه رجوع شده است . این كتاب اولین كتابی است كه مستقلا به طنز موسیقی می پردازد./ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.