سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقوط ۳۳ میلیارد پوندی بورس انگلیس

افزایش احتمال فروپاشی اقتصاد اسپانیا ، دردسرهاي زيادي براي بورس‌های اروپایی به ويژه انگليس بوجود آورده است .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران و به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل ؛ به دنبال تشدید بحران اقتصادی در اروپا و احتمال فروپاشی اقتصادي چندين کشور اين منطقه ، روز گذشته ارزش سهام شرکت‌های انگلیسی بیش از ۳۳ میلیارد پوند سقوط كرد .

 

بر اساس اين گزارش ، کاهش شاخص سهام در بورس نیویورک و سراسر اروپا نیز به چشم می‌خورد . بورس میلان نیز کاهش 5 درصدی شاخص سهام را تجربه می‌کند . افت شاخص‌ها پس از آن رخ داد که بدهی‌های اسپانیا به مرز خطرناکی رسیده‌ و این کشور را در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار داده است . با ادامه این شرایط، اسپانیا پس از یونان، ایرلند و پرتغال کشور بعدی خواهد بود که به بسته نجات اتحادیه اروپا نیاز پیدا خواهد کرد.

میزان بدهی‌های اسپانیا با رسیدن به محدوده خطر ۷ درصد (بیش از ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی)، در حال رسیدن به نقطه غیر قابل بازگشت است. بدهی‌های ایتالیا نیز در حال رسیدن به 6 درصد است و طوفان بدهی‌های حوزه یورو پس از مادرید در حال نزدیک شدن به رم است.

پس از یک هفته آرامش در حوزه یورو، بحران بار دیگر به اتحادیه اروپا بازگشته است. "روپا دوتاگوپتا" از اقتصاددانان برجسته صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز شرایط کنونی را بسیار تیره توصیف می‌کند.

بورس اف‌تی‌اس‌ای 100 – که یکصد شرکت برتر انگلیس در آن حضور دارند – پس از افت 128 واحدی شاخص خود ، با کاهش ارزشی به میزان 33.18 میلیارد پوند روبروست.

به جز لندن، بورس‌های میلان، پاریس، مادریدو فرانکفورت نیز با کاهش‌های 2.5 تا 5 درصدی ارزش سهام دست به گریبان هستند./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.