سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست ليبي از ديوان کيفري بين المللي

دولت ليبي از ديوان کيفري بين المللي که از اين کشور خواسته در خصوص تحويل سيف الاسلام قذافي به اين دادگاه تجديد نظر کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وکلاي ليبي در سندي که از سوي ديوان کيفري بين المللي منتشر شد اعلام کردند:دولت ليبي معتقد است که دادگاه يک اشتباه بزرگ حقوقي مرتکب شده است بنابراين انتظار دارد ديوان کيفري تصميم قضات را که چهار آوريل اعلام شد، لغو کند.
دولت ليبي يادآور شد قصد دارد سي آوريل بر ضد صلاحيت ديوان کيفري بين المللي براي محاکمه "سيف الاسلام قذافي" شکايت کند.
پس از آن که ليبي درخواست نخست قضات ديوان کيفري بين المللي براي تحويل "سيف الاسلام قذافي" به اين دادگاه را که 23 ژانويه مطرح شد، رد کرد،‌ قضات چهار آوريل براي دومين بار درخواست خود را مطرح کردند.
"سيف الاسلام قذافي" 39 ساله 19 نوامبر 2011 در جنوب ليبي دستگير شد. وي به اتهام جنايت بر ضد بشريت در جريان سرکوب قيام مردمي در ليبي که بعد به جنگ داخلي تبديل شد، تحت حکم بازداشت ديوان کيفري بين المللي قرار دارد.
به گفته "احمد جهاني" نماينده ليبي در ديوان کيفري بين المللي، "سيف الاسلام قذافي" که در زنتن در 180 کيلومتري جنوب طرابلس به دست انقلابيون ليبي دستگير شد، قرار است در روزهاي آينده به پايتخت ليبي منتقل شود.
مقامات ليبي مي خواهند "سيف الاسلام" را در داخل کشور محاکمه کنند.
"خليفه عاشور" معاون وزير دادگستري ليبي گفت: ما براي محاکمه مسئولان رژيم مخلوع قذافي به ويژه "سيف الاسلام" آمادگي داريم.
ليبي در سندي که روز سه شنبه از سوي ديوان کيفري بين المللي منتشر شد تأکيد کرد مذاکرات با مقامات زنتن در باره انتقال "سيف الاسلام "به طرابلس کار ساده اي نيست و اگر بخواهد فورا وي را به ديوان کيفري بين المللي تحويل دهد با مشکلات زيادي مواجه خواهد شد.
"خاوير ژان کيتا " عضو دفتر دفاع ديوان کيفري بين المللي که سه مارس با "سيف الاسلام" ديدار کرد مدعي شد او در بازداشت مورد حمله فيزيکي قرار گرفته است./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.