سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چارچوب طرح عنان؛

آغاز رسمي خروج نيروهاي سوري از حمص

سوريه آغاز رسمي خروج بخشي از نيروهاي خود از حمص را در چارچوب طرح عنان اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم؛ مقامات سوريه رسما آغاز عقب نشيني بخشي از نيروهاي ارتش اين کشور را از حمص در چارچوب اجراي طرح کوفي عنان، به روسيه اطلاع دادند.

عبدالله عيسي خبرنگار اين شبکه در مسکو با اشاره به اين که سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه و وليد المعلم همتاي سوري وي در پايان گفتگوهاي خود در مسکو بر ضرورت اجراي طرح عنان تاکيد کردند افزود: المعلم بر تمايل کشورش به موفقيت ماموريت عنان تاکيد کرد و افزود همه کشورها بخصوص ترکيه بايد حمايت از تروريسم را متوقف کنند.

المعلم گفت: ترکيه نه تنها پذيراي مهاجراني است که گروه هاي مسلح آنها را وادار به ترک منازل خود کرده اند بلکه افراد مسلح را نيز در خاک خود جاي داده و اردوگاه هاي آموزشي براي آنها ايجاد کرده است و به آنها اجازه مي دهد از مرزها عبور کنند و علاوه بر اين اجازه قاچاق سلاح از طريق خاک خود را نيز مي دهد.

در ادامه گزارش آمده است: لاوروف نيز به منظور تسريع در موفقيت ماموريت عنان بر ضرورت اجراي ناظران بين المللي به روسيه تاکيد کرد و از آمادگي روسيه براي اعزام ناظران خود خبر داد که اين امر با استقبال معلم روبرو شد.

لاوروف گفت: آمريکا و کشورهايي که با مخالفان سوري در ارتباط هستند نبايد مسئوليت را به گردن روسيه و چين بيندازند بلکه بايد براي واداشتن مخالفان و افراد مسلح به آتش بس تلاش کنند. /ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.