سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

خیابان چهارباغ اصفهان به روی خودروها بسته می شود

با بهره برداری از خیابان باغ گلدسته، ترافیک سواره از محور چهار باغ به عنوان یکی از گنجینه های تاریخی شهر اصفهان حذف می شود.

"به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان معاون عمرانی شهرداری اصفهان با اعلام این خبراز اتمام عملیات عمرانی طرح پارکینگ و مرحله اول خیابان باغ گلدسته خبر داد وگفت: بهره برداری از طرح باغ گلدسته با آزادسازی تمام مسیر این خیابان امکان پذیر است.

علیرضا قاری قرآن در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل به تعویق افتادن زمان بهره برداری از خیابان باغ گلدسته گفت: طول خیابان باغ گلدسته ۷۰۰ متر و در دو مرحله در حال احداث است که تاکنون عملیات مرحله اول این خیابان، حد فاصل آمادگاه تا سیدعلیخان به طول ۲۲۲ متر به اتمام رسیده که دارای دو طبقه پارکینگ با ظرفیت بیش از ۵۵۰ دستگاه خودرو است که آماده بهره برداری می باشد. 

وی ابا اشاره به این که سطح طبقه همکف پارکینگ خیابان باغ گلدسته در ایام نوروز به منظور رفاه حال مسافران به طور موقت به بهره برداری رسید، اضافه کرد: مرحله دوم این طرح حد فاصل سیدعلیخان تا کمال اسماعیل، در حال آزادسازی و تملک است و بلافاصله پس از اجرای این مهم عملیات عمرانی این طرح شروع خواهد شد.

 وی با تاکید بر این که خیابان گلدسته حدفاصل میدان امام حسین(ع ) تا میدان انقلاب در موازی خیابان چهارباغ در حال احداث است، تصریح کرد: با بهره برداری از این خیابان، ترافیک سواره از محور چهارباغ به عنوان یکی از گنجینه های تاریخی شهر اصفهان حذف می شود و این خیابان به پیاده راه تبدیل می گردد.

 معاون عمرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: احداث خیابان باغ گلدسته، یکی از خیابان های مصوب طرح تفصیلی شهر است و بهره برداری از این طرح ضمن کاهش حجم تردد خودروها در محور میدان امام حسین (ع)، خیابان چهارباغ و میدان انقلاب، زمینه ساز حرکت مهم زیست محیطی و موجب استواری آثار بی بدیل تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان خواهد شد.

 وی اظهار امیدواری کرد: در آینده با استفاده از خیابان باغ گلدسته و جلوگیری از تردد وسایط نقلیه و پیاده راه شدن خیابان چهارباغ، می توان موجبات ارتقاء کیفیت فضای شهری و همچنین شور و سر زندگی در شهر را فراهم آورد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.