سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر انگلیس شفاف سازي مي كند

"دیوید کامرون " نخست وزیر انگلیس با پیشنهاد وزیر دارایی این کشور برای اعلام و شفاف‌سازی‌ پرونده‌های اقتصادی و مالیاتی وزرای کابینه موافقت کرد .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران و به نقل ازروزنامه گاردین ؛ " دیوید کامرون" با پیشنهاد "جورج آزبورن " برای انتشار جزئیات پرونده مالیاتی خود و وزرای کابینه موافقت کرد.

 

بر اساس اين گزارش ، "کامرون" و  "آزبورن " توافق کردند پس از برگزاری انتخابات محلی ۳ می ، وزرای کابینه پرونده‌های مالیاتی خود را اعلام عمومی کنند . "نیک کلگ" معاون کامرون و "وینس کیبل" وزیر تجارت انگلیس نیز از طرح انتشار پرونده‌های مالیاتی خود استقبال کردند . "ویلیام هیگ" نیز از جمله مقامات انگلیس است که قرار است مالیات خود را اعلام کند . وی علاوه بر وزیر امور خارجه ، به عنوان یک نویسنده و سخنران نیز درآمدهای قابل توجهی داشته است.

 

يادآور مي شود ، بحث انتشار پرونده‌های مالیاتی پس از آن مطرح شد که رسانه‌ها و برخی از اعضای حزب کارگر این اتهام را متوجه دولتمردان انگلیسی ساختند که با وجود درآمدهای بالا، مالیات‌های اندکی پرداخت‌ می‌کنند . منابع نزدیک به " کامرون" اعلام کردند نخست وزیر انگلیس نگران انتشار پرونده‌های مالیاتی نیست اما در حال بررسی تأثیرات اعلام آن است.

"آزبورن " روز گذشته اظهار داشته بود که از اینکه برخی از ثروتمندترین افراد انگلیس هیچ مالیاتی برای درآمدشان پرداخت نمی‌کنند بسیار شوکه شده است . وی گفت : اینکه ثروتمندترین افراد جامعه برای فرار مالیاتی برنامه ریزی می‌کنند بسیار تعجب برانگیز است و این ضعف قانونی نظام مالیاتی کشور را نشان می‌دهد و این روند به هیچ وجه صحیح نیست.

پیش از این نیز رسانه‌های انگلیس با اعلام اینکه بیشتر مقامات دولتی با شرکت در امور خیریه و راه‌کارهای فرار از مالیات دیگر ، با وجود درآمدهای بالا، از پرداخت مالیات خود سر باز می‌زنند، خواستار انتشار جزئیات پرونده‌های مالیاتی مقامات انگلیس شدند./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.