سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی بیغش در اخطار قانون اساسی مطرح كرد؛

اگر استیضاح، خواست همه مجلس است باید نام همه برده شود نه فقط یک شخص

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد نسبت به مذاکره دو تن از استیضاح کنندگان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: اگر استیضاح خواسته همه مجلس است نام همه باید برده شود نه فقط یک شخص.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی بیغش در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۳ فروردین) خانه ملت با استناد به ماده ۲۳ آیین نامه داخلی مجلس و با اشاره به استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در دو سه روز گذشته، سایت ها و رسانه ها نام دو تن از نمایندگان را به عنوان طرف صحبت با آقای مرتضوی مطرح کردند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که این دو نفر چگونه و با چه ساز و کاری به نیابت از سایر نمایندگان به عنوان طرف صحبت با مرتضوی انتخاب شده اند، افزود: آیا این استیضاح متعلق به کل مجلس است یا مربوط به شخص یا جناح خاصی؟

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم تصریح کرد: اگر این موضوع و انتخاب این دو نفر مربوط به جناح یا فکر خاصی است به مردم اعلام کنید تا آنان نسبت به کل مجلس نظر خاصی نداشته باشند اما اگر استیضاح خواسته همه مجلس است نام همه باید برده شود نه فقط یک شخص.

وی ادامه داد: در اذهان عمومی ممکن است این شائبه پیش آید که ۱۵ اردیبهشت دوردوم انتخابات است و عده ای قصد تبلیغات از این راه را برای خود را دارند. بنابراین باید مشخص شود که به چه دلیل فقط اسم این دو نفر برده شده و نامی از دیگران مطرح نشده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده مردم شازند در مجلس هشتم با وارد ندانستن اخطار وی، گفت: بحث صحبت با آقای مرتضوی مربوط به مجلس نیست و از سوی دیگر استیضاح نیز هنوز در صحن مطرح نشده است که مجلس نظر دهد.

وی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان تقاضای استیضاح کردند و چند نفر از استیضاح کنندگان به نمایندگی از سایرین با آقای مرتضوی مذاکره کردند در واقع آنها از طرف مجلس مذاکره نکردند بلکه از سوی استیضاح کنندگان مذاکره صورت گرفته است./س2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.