سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر وليد المعلم به روسيه کاملا موفقيت آميز بود

"شريف شحاده" نويسنده و تحليلگر سوري سفر وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه به روسيه را کاملا موفقيت آميز توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، کنفرانس مطبوعاتي وليد المعلم با همتاي روس خود سرگئي لاوروف بسيار شفاف و صريح بود. المعلم در سفر به روسيه جزئيات مربوط به فعاليت هاي گروههاي مسلح را به اطلاع مقامات روسي رساند و مقامات روسي کاملا متقاعد شده اند که سوريه خواستار موفقيت ماموريت کوفي عنان است ولي طرف هاي ديگر که همچنان مانور مي دهند و طرف هايي که از مخالفان مسلح حمايت مي کنند به ويژه ترکيه و عربستان و قطر مشکل آفريني مي کنند.

سوريه بر لزوم قطع منابع تدارکاتي و تسليحاتي اين گروه ها و سپس آغاز گفتگوي ملي با مخالفان در داخل کشور درباره آينده کشور تاکيد دارد.

سوريه از ورود ناظران به اين کشور استقبال کرده و همچنين ابراز تمايل کرده است که ناظراني از روسيه جزء اين ناظران باشند. ورود ناظران بايد با آتش بس همزمان باشد و نبايد به گروه هاي مسلح اجازه داد از اين فرصت براي بازسازي تشکيلات خود استفاده کنند. در زماني که ناظران عرب وارد سوريه شدند و نيروهاي ارتش از شهرها خارج  شدند، گروه هاي مسلح از اين فرصت براي مسلح کردن خود و دستيابي به منابع مالي و تسليحاتي بهره برداري کردند و سوريه حاضر نيست بار ديگر در اين دام بيفتد. اکنون 20 درصد مسئوليت اجراي طرح عنان بر عهده دولت سوريه و 80 درصد بر عهده ديگر طرفها است. راه حل مشکل سوريه فقط در داخل اين کشور نيست بلکه طرفهاي خارج از سوريه که تامين مالي و تسليحاتي مخالفان را بر عهده دارند بايد براي اجراي طرح عنان همکاري کنند. بايد به سوريه تضمين داده شود که عمليات گروههاي مسلح در سوريه متوقف خواهد شد./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.