سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ آیت الله سبحانی؛

دانشگاه باید محیط ارتقای علم و ایمان باشد

آیت الله سبحانی با تاکید بر ضرورت تفکیک جنسیتی واحدهای آموزشی در دانشگاه های کشور، گفت: محیط دانشگاه باید محیط ارتقای علم و ایمان باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛وی در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار قم، با بیان اینکه یکی از افتخارات دین مبین اسلام وجوب طلب دانش بر هر مرد و زن مسلمان است افزود: همه می دانیم در اسلام علم مهم است، اما همین علم ترمز می خواهد و ترمز و راهنمای آن ایمان است، در حقیت ایمان رهبری است که علم را راهنمایی می کند که در پرتگاه نابودی نیفتد.

آیت الله سبحانی خطاب به وزیر علوم گفت: هدف شما باید این باشد که محیط دانشگاه علم و ایمان پرور باشد، دانشگاه باید محیطی مناسب برای پرورش این دو مساله باشد 

وی تاکید کرد: وزارت علوم در برنامه ی تفکیک جنسیتی نباید از این و آن، و سرزنش های دیگران بترسد، بلکه به هر شکلی که می داند این هدف را عملیاتی کنید.

آیت الله سبحانی اضافه کرد: البته در کنار این مسائل باید به محتوا و مساله درس نیز توجه شود، و استادان دانشگاه باید معتقد به مبانی اسلامی باشند و محتوا نیز در تضاد با آموزه های دینی نباشد و تدریس نباید به گونه ای باشد که منجر به الحاد شود./س


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.