سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

128 تكواندو كار در بازي‌هاي المپيك 2012

128 تكواندو كار از پنج قاره دنيا سهميه حضور در بازي هاي المپيك 2012 را كسب كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، پيكارهاي تكواندو گزينشي المپيك در 6 دوره برگزار شد كه يك دوره آن به صورت جهاني و پنج مرحله آن به صورت قارهاي برگزا ر شد.

بر اين اساس مسابقات انتخابي جهاني در باكو آذربايجان، پيكارهاي گزينشي المپيك در قاره آسيا در تايلند، در قاره اروپا در كازان روسيه، در قاره اقيانوسيه برگزار شد.

در پايان مسابقات انتخابي 124 تكواندو كار از طريق سهميه و چهار نفر از طريق دريافت وايلدكارت راهي المپيك لندن مي‌شوند.
اين 124 تكواندوكار از 59 كشور در بازي‌هاي المپيك شركت مي‌كنند.

از قاره‌اروپا 40 تكواندوكار 19كشور، از قاره آسيا 35 تكواندوكار از 14 كشور، از آمريكا 26 بازيكن از 14 كشور، از آفريقا 16 تكواندوكار از 9 كشور و از اقيانوسيه هفت تكواندوكار از چهار كشور در المپيك شركت دارند.

6 كشور كره جنوبي، مكزيك، آمريكا، روسيه، مصر و انگلستان ميزبان موفق به دريافت چهار سهميه كامل 6 مسابقات المپيك شده‌اند.

14 كشور ايران، چين، چين تايپه، اردن، تايلند، ازبكستان، كانادا، دوميكن، تركيه، اسپانيا، صربستان، اسلووني، نيوزلند و مراكش هر كدام سهميه كسب كرده‌اند و ساير كشورها نيز هر كدام دو و يك سهميه بدست آورده‌اند.

مسابقات تكواندو المپيك لندن براي نختسين بار با هوگوهاي الكترونيكي برگزار مي‌شود و بر اساس اعلام فدراسيون جهاني هوگوهاي الكترونيكي دي‌دو در اين پيكارها مورد استفاده قرار خواهدگرفت.

تكواندو ايران در مسابقات المپيك چهار نماينده دارد

محمدباقري و يوسف كرمي در اوزان دوم و سوم و سوسن حاجي‌پور در وزن سوم المپيكي راهي لندن مي‌شوند و ضمن آنكه شهرام اربابي نيز تنها داور ايراني حاضر در مسابقات المپيك است.
اربابي در المپيك 2008 پكن نيز نماينده داوران ايران در مسابقات بود.

هادي ساعي نيز با دعوت از سوي كميته بين‌المللي المپيك از ابتداي بازي‌هاي المپيك تا پايان آن در مسابقات حاضر است.
در ميان چهره‌هاي سرشناس حاضر در مسابقات المپيك لندن مي‌توان به حضور مجدد استيون لوپز آمريكايي و بحري تانديكلو تركيه‌اي حريفان اصلي يوسف كرمي اشاره كرد.

آرمان يراميان تكواندوكار ارمنستاني كه مدتي در ليگ ايران بازي مي‌كرد همراه با تامي مولت هلندي ، نيكولاس گارسيا و بول گونزالس از اسپانيا و نيز ديگر تكواندوكاران وزن سوم المپيكي از حريفان كرمي در المپيك هستند.

از ناكامان المپيك لندن نيز مي‌توان به حذف پاسكال ژنتيل از فرانسه، لوانت تونكات از آلمان و بولاش توت از مجارستان و شاگرد مهدي بي‌باك اشاره كرد./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
0000000
۱۰:۲۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
جالب نبود به درد کار ما که نخورد