سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فینال بسکتبال غرب آسیا؛

اسپنسر یک تنه تیمش را بالا کشید

دریک اسپنسر بازیکن آمریکایی الریاضی که در شب اول فینال غرب آسیا با 39 امتیاز ستاره یکی از عوامل اصلی برد الریاضی بود بار دیگر عملکرد خوب خود را با 36 امتیاز تکرار کرد تا سرنوشت بازی چهارم هم مانند دیدار اول باشد. با برد 101 بر 93 الریاضی سرنوشت قهرمان این دوره از بازیها روز 28 فروردین مشخص می شود.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

حاضر در سالن بسکتبال آزادی، صمد نیکخواه بهرامی 101 امتیاز برای الریاضی را فاجعه برای بسکتبال مهرام نامید. فاجعه ای که در مقابل تیم 9 نفره الریاضی و پس از دو بار بردن این تیم و پیدا کردن راه برد اتفاق افتاد.

مهرام که با اعتماد به نفس ناشی از برد قبل و پرتاب سه امتیازی زیبای حامد آفاق وارد زمین شده بود کاملا مسلط بر بازی بود تا جایی که تیم لبنانی از شوک اولیه خارج شده و تا پایان کوارتر به تدریج از مهرام پیش افتاد اما پاپه سو یار سنگالی مهرام با گل خود اجازه پیش بودن را به الریاضی نداد و کوارتر اول 17_17 مساوی شد.

مهدی کامرانی که در فینالهای دیگر به اندازه صمد و حامد آفاق برای تیمش مفید نبود، در حالی که تا اواسط وقت دوم همه چیز به صورت مساوی پیش رفته و البته پاپه سو نیز با 3 خطایی شدن باعث نگرانی شده بود، با یک 3 امتیازی همه را به شوق اورد و اختلاف تیمش با حریف را بالا برد کامرانی در این بازی 28 امتیاز ، چهار توپربایی و هفت ریباند داشت و بهترین بازیکن تیمش در این دیدار بود.

مهرام تا پایان نیمه اول اختلافش با حریف را به 42 بر 37 رساند. ورق برگشت سالن آزادی که از روز قبل نیز جمعیت بیشتری را به خود جا داده بود پس از برد نیمه اول آماده برگزاری جشن قهرمانی بود و حتی گوینده سالن نیز با معرفی بازیکنان در بین دو نیمه مهرام را قهرمان غرب آسیا نامید اما دفاع مهرام از کوارتر سوم به بعد کم کم جمعیت را ناامید کرد.

الریاضی در این کوارتر بار دیگر به بازی برگشته و فضای پرتابهای سه امتیازی را برای خود باز دید. در حالی که این تیم در نیمه اول تنها سه پرتاب موفق داشت در نیمه دوم موفق به ثبت 10 پرتاب موفق سه امتیازی شد.

اسپنسر، کنعان و فارس در فاصله نزدیک با کوارتر آخر، چهار خطایی شدند و کنعان در یک ثانیه مانده به پایان کوارتر سوم با خطا بر روی نیکولاس پنج خطایی شد. فارس ویلیام نیز در وقت آخر با پنج خطا از زمین خارج شد و به این ترتیب ترکیب 9 نفره مهرام به 7 نفر رسید.


دفاع نا امید کننده مهرام، پس از تساوی 77_77 با پرتاب سه امتیازی صمد، در کنار استرس بازیکنان و بالا رفتن تعداد خطاهای فردی و اشتباهات تیمی بازی را به تدریج به شاگردان ابوچاکرا سرمربی الریاضی برگرداند.

ابوچاکرا بعد از بازی اعتقاد داشت: این یک بازی بزرگ برای الریاضی و کار بزرگی از نظر مربیگری برای من بود و تمام استراتژی های دفاع و حمله ما جواب داد.

صمد نیکخواه بهرامی که با 17 امتیاز و 12 ریباند دقایق مفیدی برای تیمش داشت اولین بازیکن مهرام بود که با دریافت پنج خطا در دقایق پایانی از بازی خارج شد.صمد در این دیدار پنج توپ از دست رفته نیز داشت. حامد آفاق و فرید اصلانی نیز صمد را بر روی نیمکت تنها نگذاشته و با دریافت خطای پنجم دست تیم را بستند به طوری که مصطفی هاشمی برای اولین بار مجبور به استفاده از بازیکنانی مثل آرمان زنگنه و توماج کریمیان و البته قبول باخت شد.

در این دیدار اسپنسر بازیکن الریاضی بیشترین تاثیرگذاری را با 36 امتیاز، هشت ریباند و 3 پاس منجر به گل داشت و بیشترین تعداد خطا نیز با 9 خطا بر روی این بازیکن صورت گرفت. پاپه سو یار سنگالی مهرام نیز پس از مهدی کامرانی با 17 امتیاز و 11 ریباند بهترین آمار را برای تیمش داشت .

*حواشی

در پایان کوارتر اول مصطفی هاشمی که از یک حرکت مهدی کامرانی ناراحت شده بود این بازیکن را بر روی نیمکت نشاند و فرید اصلانی را راهی میدان کرد.

تماشاگران لبنانی در بازی دوم بهتر به تشویق تیمشان پرداختند و یکی از هواداران ینز پس از برد تیمش قصد دویدن دور سالن را داشت که با ممانعت نیروهای حراست روبرو شد. هواداران مهرام نیز با موج مکزیکی و پرچم های ایران به تشویق این تیم پرداخته و پرچم بزرگی نیز در انتهای سالن نصب کردند.

رضا عطاران بازیگر سینما برای تماشای این دیدار به سالن آمد و کرم احمدیان تنها بازیکن غیر اصفهانی ذوب آهن نیز در فاصله سه روز مانده به بازیهای پلی آف در سالن آزادی حضور پیدا کرد.


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.