سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا؛

واگذاری مسئولیت پایش های میدانی به ایران

مسئولیت پایش های میدانی و مدلسازی شمال اقیانوس هند به ایران واگذار شد.

به گزارش

خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران

، سعید مظاهري رئیس پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا در اجلاس گروه مرجع اقیانوس شناسی، اقیانوس های هند و آرام (IPORG) و گروه مدلسازی و پیش بینی هیدرودینانیک اقیانوسی (MFPOS) که در کشور استرالیا برگزار شد گفت: در آیین اجلاس قابلیت ها و پتانسیل های مؤسسه ملی اقیانوس شناسی در خصوص پایش های میدانی و مدلسازی شمال اقیانوس هند و نیز مدلسازی پیش بینی امواج و هیدرودینامیک اقیانوسی به شرکت کنندگان نشان داده شد و اعضای شرکت کننده در این اجلاس با این توانایی ها آشنا شدند.

وی افزود: اعضای حاضر در این اجلاس نیز تصویب کردند که جمهوری اسلامی ایران، راهبری پایش های میدانی و مدلسازی را در ناحیه شمال اقیانوس هند برعهده بگیرد.

مظاهری تصریح کرد: اجلاس IPORG و MFPOS از جمله اجلاس مرتبط با سازمان علمی آموزشی و فرهنگی ملل متحد یونسکو و کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی IOC است که مؤسسه ملی اقیانوس شناسی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به صورت فعال در آنها شرکت می کند.

وی خاطرنشان کرد: در این اجلاس نمایندگانی از کشورهای استرالیا جزایر اقیانوس آرام، آفریقای جنوبی، تایلند، کنیا، مالزی و جمهوری اسلامی ایران شرکت می کنند./عط

* براي مشاهده آخرين اخبار دانشگاهي اينجا را كليك كنيد.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.