سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

گرانی گوشت سفید و قرمز ناشی از افزایش قیمت نهاده‌هاست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: گرانی‌های اخیر به ویژه در تامین گوشت سفید و قرمز مربوط به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی آن هم به صورت بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل؛ محمد جعفر عظمایی امروز در جلسه کمیته‌های تنظیم بازار اردبیل افزود: کنترل و تنظیم بازار یکی از اهداف این سازمان است که با نظارت‌ها و بازرسی‌های مستمر تلاش می‌کنیم تا از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری‌ شود.

وی گران‌فروشی و موضوع گرانی را ناهنجاری اقتصادی و اجتماعی و دو مقوله جدا از هم دانست و گفت: موضوع گرانی بیشتر مربوط به گران تمام شدن بهای تولید کالا و خدمات است که منجر به افزایش قیمت کالا در سطح عمومی می‌شود.

عظمایی همچنین اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، حمایت نشدن جدی از تولید‌کنندگان، افزایش قیمت‌های جهانی و همچنین قیمت ارز را از علل افزایش قیمت کالاها در ماه‌های اخیر دانست و افزود: حتی افزایش نرخ ارز بر اقتصاد ما که در اغلب موارد متکی به واردات است تاثیر سوء و مستقیم داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه گفت: هر چند استان اردبیل استان توانمند کشاورزی است اما همچنان با برخی خلا‌ها و ظرفیت‌های خالی بلااستفاده در این بخش مواجه هستیم که اگر قصد رونق اقتصادی و کاهش و تعدیل قیمت‌ها را داریم باید به نحوی عمل کنیم تا استان در تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز و همچنین تخم‌مرغ به خود‌کفایی برسد/س.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.