سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند/ رئیس دانشگاه بیرجند:

ایجاد 19 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بیرجند در سال جاری

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه تا پایان سال جاری ،3 رشته طراحی جامدات ، علف های هرز در دانشکده ی کشاورزی ، پترولوژی در دانشکده علوم در مقطع دکتری و 16 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد می شود افزود : همچنین ایجاد 6 رشته کارشناسی برای دانشگاه های اقماری در دستور کار است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند؛میری  در نشست خبری  با بيان اينكه در حال حاضر بيش از هزار و 400 نفر از دانشجويان دوره دكترا محل خدمت خود را دانشگاه بيرجند انتخاب كرده اند، گفت:  از اين تعداد 74 نفر در سال91 جذب هيأت علمي دانشگاه مي شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 11 هزار دانشجو در در در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل اند اظهار داشت : یک هزار و 800 تا از این دانشجویان مربوط به تحصیلات تکمیلی هستند و این دانشگاه در سال 91 ،600 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 100 دانشجو در مقطع دکتری پذیرش می شوند .
رئیس دانشگاه بیرجند همچنین تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه بیرجند را که از افغانستان هستند 50 نفر عنوان کردو یاداور شد: افزایش جذب دانشجوی خارجی از افغانستان و تاجیکستان به دلیل هم زبانی در دستور کار دانشگاه قرار دارد.
میری از برگزاری المپیاد ورزشی 3 هزار نفری دانشجویان دختر سراسر کشور در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت : افتتاح سالن ورزشی دانشکده کشاورزی امیر آباد، ارتقائ سطح کیفی و کمی فعالیت های ورزشی دانشجویان ،برگزاری طرح پایش سلامت دانشجویان ،شروع عملیات ساختمانی 2 باب خوابگاه جدید خودگردان دانشجویان دختر باظرفیت 500 نفر در بیرجند ، ارتقائ سیستم الکترونیک حوزه ثبت نام و توزیع وام ،مکانیزه کردن سیستم های رزرو غذا ، ایجاد دبیرخانه منطقه 7 کشور در این دانشگاه ، ادامه خصوصی سازی بخش های خدماتی و تاسیساتی را از جمله برنامه های امسال دانشگاه عنوان کرد .
وی ادامه داد : در حال حاضر 20 طرح عمرانی در حال احداث است که هنوز اعتبارات آن مشخص نشده است .
رئیس دانشگاه بیرجند ایجاد 6 رشته دکتری ، 7 رشته کارشناسی ارشد ، 4 دوره کارشناسی ، 3 دوره کاردانی ،موافقت قطعی 2 دانشکده و 2 آموزشکده ، موافقت اصولی 4 دانشکده ، جذب 90عضو هیات علمی در دانشگاه صنعتی ، استخدام 18 استادیار بورسیه فارغ التحصیل ، موافقت با 52 نیروی بورسیه ، انتشار 9 کتاب علمی ، افزایش 45 درصدی پذیرش دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی و 15 درصدی مقاطع کاردانی و کارشناسی ، ارتقائ رتبه 19 مربی به استادیار و 14 استادیار به دانشیار، برگزاری 22 همایش دانشجویی ، 18 مسابقه ، 20 نمایشگاه ، 62 جلسه سخنرانی و سمینار ، 19 جشن و ... را از جمله اقدامات انجام شده در سال 90 برشمرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.