سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اينجا(رايگان درمان شويد)

پاسخ سوالات پوست (مجموعه یک) کاربران "باشگاه خبرنگاران جوان"

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند پاسخ داده شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند توسط دکتر متخصص پوست و مو، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران پاسخ داده شد.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ آن را از پزشکان مطرح در آن بخش بگیرید.

پاسخ کاربران به شرح ذیل است:

صمد
دارویی برای تقویت و رشد مو چه به صورت طبی و چه به صورت گیاهی نام ببرید.

پاسخ از دکتر سید حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تقویت مو از نظر علمی بی معنا است چنانچه فردی ریزش موی بیش از طبیعی و یا نازکی و کم پشتی مو داشته باشد بیماری محسوب می شود که بعد از معاینه و گاهاً آزمایشات علت تشخیص داده می شود و تحت درمان قرار می گیرد ولی برای افرادی که ریزش موی طبیعی دارند دارویی چه گیاهی و چه شیمیایی وجود ندارد و نمی توان موهای طبیعی را ضخیم و پرپشت کرد.

 

پیمان
چگونه می توانم ریزش موهام را کنترل کنم؟
پاسخ از دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو، عضو هیئت علمی دانشگاه علون پزشکی تهران: به طور طبیعی در هر 24 ساعت بین 40 تا 100 تار مو می ریزد و به جای آن رویش می کند چنانچه فردی بیش از یکصد عدد تار مو در 24 ساعت ریزش داشته باشد غیر طبیعی محسوب می شود و علل مختلف و متعددی باعث آن می شود که بعد از معاینه و گاهاً آزمایش علت ریزش موی غیر طبیعی کشف می شود و درمان علت بیماری انجام می شود اگر تعداد موهای ریزش شده طبیعی باشد ولی موها به تدریج نازک شده و کاهش یابند علت آن ارثی است که پس از معاینه می توان با درمان دارویی جلوی نازک شدن و یا کم پشتی را گرفت ولی نمی توان با دارو موها را افزایش داد.

 

علیرضا
سلام من یک داداش کوچکتر از خودم دارم که 2 سال و 6 ماه دارد تقریبا 1 سال و نیم پیش بود که ناخن انگشت شست پای او ترک خورد و کم کم به تمام ناخن های دست او هم سرایت کرد پیش چند دکتر متخصص بردیم دکتر اولی که تشخیص نداد ولی دکتر دومی گفت که برای این بیماری درمان دراز مدتی لازم است و چند کرم داد که چندان تاثیری نداشت او گفت برای درمان این بیماری قرص هم وجود دارد ولی استفاده این قرص ها برای رشد او در این سن مضرر است و قرص ها را در سن 6 سالگی به او تجویز میکند.
در ضمن برادر من شیر مادر را استفاده نکرد و از شیر خشک هومانا استفاده کرد بنده فکر میکنم این نوع شیر خشک شاید در بیماری او نقشی داشته باشد .لطفا راهنمایی بفرمایید.

پاسخ از دکتر سیدحسین طباطبایی، متخصص پوست و مو عضو هیدت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران: احتمالاً مبتلا به بیماری بسوریازیس است این بیماری در هر سن و در هر جای پوست، مو و یا ناخن را مبتلا می کند بیماری صعب العلاج است هرچند غیر واگیر و بی خطر است ولی با توجه به سن کم از داروهای قوی نمی توان استفاده کرد باید تحت نظر پرشک متخصص پوست درمان شود، نوع شیر چه شیر مادر چه گیاهی تأثیری در این بیماری ندارد.


SGHI
من چند سالی پوست سرم از وسط سر تا جلو سر به صورت عمودی چروک شده شیار شیار مثل قاش خیار شده دلیلش چیه؟

پاسخ از دکتر حسین طباطبایی:احتمالاً مبتلا به بیماری CUTIS VERTISIS GYRATA هستید که یک بیماری ژنتیکی است و اکثراً چند سال پیش از بلوغ ظاهر می شود بیماری خطرناکی نیست ولی متأسفانه درمانی هم ندارد.

 

مریم
من یه دختر 16 ساله هستم..تواین وب هم خوندم واسه تعریق زیاد کف دست و پا آخه منم همین طورم زیادی کف دستم عرق میکنه به طوری که عرق از کف دسته میچکه واسش خیلی عذاب میکشم استرس خاصی هم ندارم که شما نوشتید استرس در موقع استرس هم اینطوری میشه ولی من دائم کف دستم خیسه آزمایش واسه تیروئید هم دادم ولی نداشتم بازم نمیدونم باید چیکار کنم؟

پاسخ از دکتر حسین طباطبایی:علت افزایش تعریق پوست متعدد است ولی مواردی ناشناخته است اگر علت بیماری کشف شود که با؟؟ درمان هلامتی انجام گیرد ولی اگر علت خاصی یافت نشود می توان از آمپول بوتولینوم تاکسین (بوتاکس) در محل افزایش تعریق استفاده کرد که حدود یک سال تراز عرق را طبیعی می کند و باید سالی یکبار تکرار گردد هرچند باید از مصرف غذاهای معرق مانند اودیه جات پرهیز کرد.

 

مریم
برای جوش های صورتم چکار کنم؟

پاسخ از دکتر حسین طباطبایی :جوش صورت یا آکنه یک پدیده فیزیولوژیک سنین نوجوانی و جوانی است درمان های دارویی موقتاً باعث بهبودی می شود ولی پس از قطع دارو چون پدیده جوانی ادامه دارد جوش ها بر می گردد لذا باید تحت نظر پزشک متخصص پوست تحت کنترل و درمان باشید هرچند بسته به خصوصیات ژنتیکی بعد از چند سال خود به خود برای همیشه از بین می روند ولی در صورتیکه شدت جوش های جوانی زیاد باشد حتماً نیاز به درمان دارویی دارد ولی چنانچه جوش های خفیف و کم باشد باید با رعایت بهداشت پوست با آن مدارا کرد تا دوران آن به پایان برسد.

 

سامان
سلام خدمت شما خواستم بدونم بهترین راه برای از بین بردن مو های زايد دور چشم و بالا تر از گونه ها چیه که بیشتر هم نشه به خصوص برای پوستهای چرب

پاسخ از دکتر حسین طباطبايي:سامان عزیز موهای زاید ناخواسته در گونه و دور چشم آقایان در بعضی از مردان دیده می شود و تنها درمان مؤثر آن لیزر است هیچ روشی برای کاهش آن به غیر از لیزر وجود ندارد.

 

MASON-N
با عرض سلام پدر و عمه و عموی پدرم بعلت سرطان مغز استخوان (دکترا می گفتند لفام بدخیم خونی) درگذشتند من الان 30 سال سن دارم می خواهم بدانم احتمال مبتلا شدن من به سرطان پدرم چند درصد وجود دارد پدرم چند ماه قبل از اینکه متوجه بشود سرطان دارد از لکهای قهوه ای که رو صورت وبدنش در میومدند شکایک می کرد چند روزی است صورت من از این لکها زده نمی دانم چکار کنم راهنمایم کنید.

پاسخ از دکتر حسین طباطبايي:بیماری لنفوم بدخیم یک نوع سرطان مغز استخوان است که ممکنست اوایل به صورت کف های مرمر تیره یا التهاب پوستی تظاهر کند این بیماری در بعضی خانواده ها شایع تر است توصیه می کنم با توجه به سوابق فامیلی به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا در صورت لزوم با نمونه برداری (BIOPSY) از ضایعه پوستی به تشخیص قطعی رسید لنفوم بدخیم اگر زود تشخیص داده شود کاملاً قابل درمان است.

 

علمداری
با سلام وتشکر لطفا برای درمان جوش های سر سیاه روی بینی مرا راهنمایی بفرمایید از راهنماییتان ممنون

پاسخ از دکتر حسین طباطبایی:بهترین روش درمان پاک کردن جوش های سرسیاه و پس از استفاده از کرم های مخصوص جهت جلوگیری از تشخیص مجدد آنهاست هرچند مجدداً عود می می کند ولی می توان مکرراً هرچند ماه یکبار توسط پزشک آنها را خارج کرد مانند جوش های جوانی بعد از چند سال خود به خود متوقف می شوند.

 


پری
سلام کودک 4 ماهه دارم روی گونه ها وپیشانی اش خشکی و جوش ریز زیادی زده .خارش شدید دارد.سرخ است وزبرشده.کورتینیل و کلوتریمازول مالیدم کمی بهتر میشود ودوباره... چه کنم؟تا کی ادامه دارد ؟تا کی دارو بزنم؟ جه دارو وراه حلی دارید با تشکر.

پاسخ از دکتر حسین طباطبایی :احتمالاً مبتلا به اگزمای آتوپیک است زمینه حساسیت پوستی تا آخر عمر خواه بود منتهی زمان هایی خاموش و زمان هایی فعال می شود با افزایش سن شدت علائم پوستی کمتر می شود مواقعی که علائم پوستی فعال است باید تحت درمان دارویی قرار گیرد و زمان هایی که خاموش است نیاز به دارو ندارد فقط باید حتماً افراد کرم های مرطوب کننده مخصوص اطفال استفاده کنید و از شوینده های مخصوص اطفال در حمام مصرف شود و از مصرف شوینده های معمولی که برای آنها قوی است پرهیز کنید.

 

مجید
مشکلی که دارم اینه که کف دستم یا روی انگشتای پام یا انگشتای دستم میخچه میزنه قبلا هم اینطور شده بود اما با یه داروی ساختنی که از داروخانه گرفتم برطرف شد اما باز انگشتام میخچه زده . چکار باید بکنم. با تشکر

پاسخ از دکتر حسین طباطبایی:میخچه فقط در محل فشار انگشتان پا و ندرتاً انگشتان دست (در کارگران) دیده می شود احتمالاً شما مبتلا به زگیل پوستی هستید که یک بیماری پوستی است تعداد آنها متعدد و در هر جای دست و پا و یا سایر نقاط بدن ممکن است دیده شود زگیل پوستی چون بیماری ویروسی است مانند هر بیماری ویروسی بعد از مدتی (هرچند طولانی) خود به خود و برای همیشه از بین می رود تا آن زمان چنانچه داروهای ذکر شده مؤثر هستند می توانید مکرراً استفاده کنید چنانچه زگیل ها به این داروهای مالیدنی مقاوم شدند می توان توسط پزشک از روش های دیگر مانند سوزاندن (کوتر)، فریز کردن با دستگاه کرایوتراپی، لیزرهای مخصوص و غیره استفاده کرد./ع

***اینجا پزشکان به سوالات پزشکی شما کاربران باشگاه خبرنگاران رایگان پاسخ می دهند.کلیک کنید***

به روز رساني:22 فروردين

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
نرگس
۱۶:۵۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
سلام اقای دکتر طباطبایی دخترم مبتلا به ویتیلیگو می باشد. تا قبل از یکماه پیش بیماریش رشدی نداشت ولی چند وقتی هست که لکه هایش زیاد شده به مطبتان زنگ زدم به من وقتی ندادند عاجزانه تقاضا می کنم که یاریم کنید تا برای معاینه خدمتتان برسیم.
سوری
۱۶:۲۰ ۲۲ تير ۱۳۹۳
سلام اقای دکتر صورتم جای جوش وفرورفتگی داره بنظر شما چه لیزری جواب میده ایا لیزر(سلاس گلاس prp یا فرکشنال) کدام جواب میده خواهش میکنم جوابم روبدید
سمیه
۰۱:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
سلام صورتم جای جوش داره چاله عمیق ایا با لیزرهای جدید جواب میده (واینم میدونم که مثل روزی که بدنیا اومدم نمیشه ) وباید چندمرحله انجام بشه ممنون میشم جوابم رو بدین
سناز
۲۲:۳۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۲
سلام خدمت شما

اگه میشه لطفا بفرمایید مناسب ترین ترکیب ساختنی برای درمان پسوریازیس چی هست؟
کرم dovobet استفاده میکنم ولی اصلا جواب نمیده.
خیلی ممنون