سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس اتاق تهران تاكيد كرد:

نبايد درهاي واردات را بست/ مجلس بايد زمينه فعاليت دولت را فراهم كند

رئيس اتاق تهران گفت: نبايد درهاي واردات را بست بلكه از واردات در جهت درست براي گسترش توليدات داخلي و افزايش صادرات استفاده كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، يحيي آل اسحاق در سيزدهمين نشست هيئت نمايندگان در خصوص نامگذاري امسال گفت: مجموعه توانايي ها و اقتداري كه ما از مواهب و امكاناتمان داريم بايد در تبديل بالقوه ها به بالفعل ها استفاده كنيم و از منافع ملي در جهت گسترش توليد و صادرات بهره ببريم.
وي افزود: در جامعه اي كه اعلام شده جنگ در حوزه اقتصاد است بايد از منافع ملي به منافع حياتي بپردازيم و امروز امنيت اقتصادي ركن اصلي امنيت است و لازمه امنيت اقتصادي، يك عزم و انضباط ملي است.
آل اسحاق گفت: حرف اول دولت بايد مسائل اقتصادي باشد و همه مسائل را با پرچم داري اقتصاد به جلو هدايت كند.
يحيي آل اسحاق ادامه داد: تا مجلس به دولت امكان ندهد دولت نمي تواند فعاليت مناسبي در جهت گسترش منافع ملي انجام دهد، مجلس به دولت بدهكار است.
رئيس اتاق تهران گفت: منافع حياتي كشور حوزه اقتصاد است و مجلس بايد حوزه اقتصاد را از حوزه تنازل بيرون بكشد و حوزه درگيري را به اقتصاد نكشانند و ملت منتظر هستند كه مجلس تدبيري را براي حمايت از توليد در نظر بگيرد.در اين زمان كه بودجه 91 در دست تصويب است.
آل اسحاق خواستار اين شد كه ارزش شدن محصولات خارجي و ضد ارزش شدن محصولات داخلي به ضرر توليد داخلي است و براي اقتصاد كشور مفيد نيست و بايد مجموع مسائل داخلي و بين المللي دست به دست هم داده و يك خيزش سريع را ايجاد كند.
رئيس اتاق تهران در پايان خاطر نشان كرد: در حال حاضر در حوزه بين الملل چالش اقتصادي گريبانگير ماست و همچنين مي بينيم كه اثر اين مسئله حدود 15 تا 25 درصد در خريد كالا نسبت به رقبا گرانتر مي خريم و علي رغم خواسته آنها نيز منابع نفتي كشور گرانتر از قبل به فروش مي رسد كه فرق اين است كه 15 تا 25 درصد را مردم مي پردازند ولي حاصل منابع طبيعي به ذخاير ارزي مي رود./عب
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.