سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير علوم :

پیشرفت علم و فناوری ایران از مهترین مولفه های اقتدارکشور است

دكتر كامران دانشجو گفت: وضعیت علم و فناوری کشور یکی از بزرگترین افتخارات ایران و یکی از مهمترین مولفه های اقتدار کشور است به طوری که اگرمسئولین کشوردر مذاکرات هسته ای با اعتماد بالا سخن می گویند ، بخش اعظم آن به پشتوانه علم و فناوری بومی است.



به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، دكتر دانشجو در ديدار نوروزي با كاركنان حوزه آموزشی ، پژوهش و فناوری اين وزارتخانه ضمن تبریک روز ملی فناوری هسته ای و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای جهاد علمی، از تلاش کارکنان این حوزه ها قدر دانی نموده و اظهار داشت: ما باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا هر چه بیشتر جهت عملی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حرکت کنیم.
وي با تاکید بر سرمایه گذاری نیروی انسانی به عنوان زیربنایی ترین سرمایه گذاری در هر کشوری، گفت : ما باید فناوری را بومی کرده و در فناوریهای نوین پیشتاز باشیم تا هیچ گونه وابستگی به استکبار ایجاد نشود.
دکتر دانشجوبا بیان اینکه پشتوانه رسیدن به خوداتکایی، نیروی متخصص و متعهد است و دانشگاهها باید این وظیفه مهم را به درستی انجام دهند، افزود: استكبار و صهيونيسم با ماهيت اسلام و احكام الهی مشكل دارند لذا با علم توامان با دین و ایمان یعنی علم جهت دار که در راستای تعالی بشریت به کار گرفته شود و نیز تولید علمی که نافع بوده و مشکلات و معضلات حوزه کاربرد و صنعت کشور را حل کند، مقابله می کنند .
دکتر دانشجو در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: در راستای تولید ملی باید دانشگاه را با صنعت و حوزه کاربرد مرتبط سازیم تا علم تولید شده دردانشگاهها تبدیل به فناوری و ثروت ملی شود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری پژوهشگاهها را در درون دانشگاهها فعال کنیم .
وزیر علوم ادامه داد: پژوهش باید با نگاه به حوزه کاربردی باشد و تحقیقات باید نافع به حال کشور باشد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اولویتهای حوزه آموزش پرداخت و گفت: بحث تحصیلات تکمیلی از اولویت اول برخوردار است ومیزان تقاضای اجتماعی و نگاه دینی به ما دیکته می کند که شرایط را برای افرادی که می خواهند در تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل بدهند، فراهم کنیم و تکلیف ما این است که به دنبال راهکار برای ظرفیت سازی بیشتر پذیرش داوطلبان تحصیلات تکمیلی در دانشگاههای داخل برویم و از حداکثر ظرفیت با حفظ کیفیت تحصیلی استفاده کنیم.
دکتر دانشجو با تاکید بر بومی گزینی درجذب دانشجویان افزود: باید سعی کنیم در جذب هیات علمی نیز این مسئله را در نظر بگیریم وحتی الامکان اعضای هیات علمی بومی را برای دانشگاه ها معرفی کنیم. /ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.