سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

ساماندهی تردد عشایر کوچ رو در خرم آباد ضروری است

فرماندار شهرستان خرم آباد بر ضرورت ساماندهی تردد عشایر کوچ رو در این شهرستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان، مرتضی ولیپوری در جلسه ستاد ساماندهی مسیر عشایر کوچ رو شهرستان اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه اقلیمی استان لرستان و شهرستان خرم آباد و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر تردد عشایر کوچ رو می بایست با برنامه ریزی دقیق و کار کارشناسی، ضمن تسهیل کردن تردد عشایر و محافظت از آنان از ورود احشام به داخل شهر نیز جلوگیری شود.

 

وی افزود: در همین راستا طبق روال سالهای گذشته دو مسیر برای تردد عشایر کوچنده در نظر گرفته شده که عشایر شهرهای استان که از استان خوزستان به خرم آباد وارد می شوند از مسیر کوچ رو سفید کوه و عشایر استانهای دیگر از مسیر جاده کمربندی تردد خواهند کرد.

 

فرماندار خرم آباد از متولیان امور عشایری شهرستان خواست تا در طول مسیر عشایر و قبل از ورودی شهر به آنان آموزشهای لازم را ارائه و با احداث پایگاه اطلاع رسانی و نصب بنر و تابلو مسیر تردد را به آنان معرفی کنند.

 

ولی پوری تأمین امنیت عشایر کوچ رو در طول مسیر، آگاهی بخشی به عشایر در راستای شناسایی مسیر و حفظ حریم شهرها و جلوگیری از ورود احشام به مناطق شهری را از جمله وظایف مهم متولیان عشایر کوچ رو ذکر کرد و از دستگاههای اجرایی و ادارات شهرستان خواست در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی در ادامه این جلسه از عشایر کوچ رو خواست تا با برنامه ریزی دقیق ضمن انتخاب مسیرهای مطمئن و رعایت نکات ایمنی از ورود احشام به مسیر جاده های اصلی خودداری کرده و در این زمینه با پلیس راه و سایر دستگاههای اجرایی همکاری لازم را داشته باشند./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.