سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

میزان صادرات كالاهای غیرنفتی لرستان در سال 90 حدود 20 درصد افزایش یافته است

استاندار لرستان گفت: میزان صادرات غیرنفتی استان لرستان در سال 90 نسبت به سال 89 حدود 20 درصد افزایش یافته كه این نشاندهنده ظرفیت و توانمندی بخش تجارت خارجی لرستان، برای شكوفایی اقتصادی استان و كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ، حبیب الله دهمرده در جلسه بررسی فعالیت های كارگروه صادرات غیرنفتی استان لرستان افزود: براساس اعلام سازمان صنعت، تجارت و معدن استان لرستان در سال 1390 بیش از 130 میلیون دلار كالای غیرنفتی از محصولات تولیدی استان به خارج از كشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینكه این میزان صادرات نسبت به سال 89 حدود 20 درصد افزایش یافته، اظهار داشت: البته رقم صادرات غیرنفتی استان لرستان در سال 90 هنوز به طور دقیق و كامل جمع بندی نشده چراكه رقم نهایی صادرات غیرنفتی استان لرستان در سال 90 بیشتر از رقم اعلام شده خواهد بود.

استاندار لرستان با اشاره به اعمال تحریم های اقتصادی یكطرفه از سوی آمریكا و برخی كشورهای غربی علیه ایران اسلامی، افزود: درچنین شرایطی و برغم تمامی محدودیت ها و موانع ایجاد شده از سوی استكبار جهانی، استان لرستان در سال گذشته با 35 كشور خارج مبادلات اقتصادی و تجاری داشته است.

وی گفت: محصولات تولیدی استان لرستان در بخش های مصالح ساختمانی، سنگ، تولیدات باغی و كشاورزی، گیاهان دارویی انسانی و دامی و فولاد با كیفیت مرغوب به كشورهای اروپایی، آسیایی و آمریكایی و افریقایی صادر می شود و نكته جالب اینكه كشور آمریكا نیز یكی از طرف های تجارت خارجی لرستان در بحث صادرات كالاهای غیرنفتی است.

به گفته وی، صادرات گیاهان دارویی انسانی و دام با برند استان لرستان امروز جایگاه ویژه ای را در اروپا و آمریكا كسب كرده و مشتریان زیادی از كشورهای خارجی طالب خرید و وارد كردن این محصولات از استان لرستان هستند.

دهمرده با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی، افزود: برای تحقق این مهم و رونق اقتصادی كشور باید ضمن برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب در حوزه تولیدات و فراهم كردن زمینه حضور و مشاركت بخش خصوصی دراین عرصه، با بازاریابی و حضور در نمایشگاههای بین المللی، زمینه معرفی و عرضه بهتر تولیدات كیفی لرستان در سطح جهان را فراهم كنیم./س

 


 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.