سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراف وزيرخارجه سابق اسپانيابه وخامت اوضاع اقتصادي کشورش

وزير امورخارجه پيشين اسپانيا اوضاع کنوني اقتصادي کشورش را بحراني توصيف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فرانس24، "ميگوئل آنخل موراتينوس" وزير امور خارجه پيشين اسپانياضمن ابراز اميدواري به حل بحران اقتصادي کشورش تاکيد کرد که در حال حاضر اوضاع اين کشور  بحراني است و براي حل اين بحران اعمال سياست هاي رياضتي و صرفه جويي امري ضروريست علاوه بر اعمال اين سياست ها و تلاش براي افزايش رشد اقتصادي، بايد برخي سياست هاي منطقه يورو را نيز تغيير داد .

وزير امورخارجه سابق اسپانيا با اشاره به اعتصابات اخير در اين کشور که به عنوان چهارمين اقتصاد منطقه يورو شناخته مي شود خاطر نشان کرد  که با توجه به افزايش ميزان بيکاري ، اعتصاب سراسري از قبل قابل پيش بيني بود . وي گفت: اما مسايل ديگري به جز مسايل اقتصادي اسپانيا، در شکل گيري اين اعتصاب دخيل بود . اعتصاب اخير ضرورت بازنگري در قانون کار در اسپانيا را يادآوري کرد. وي با اشاره به اين مسئله تاکيد کرد: اين اعتصاب بيشتر به دلايل سياسي برگزار شد تا اقتصادي .
"موراتينوس" در خصوص پيشنهاد انتخاباتي "نيکلا سارکوزي" درباره بازنگري در قانون شينگن و تردد آزاد اتباع اروپايي در اين قاره،  به بهانه مبارزه با مهاجرت غير قانوني ، اين پيشنهاد را بسيار بد ارزيابي کرد و  خاطر نشان کرد که چنين ابتکار عملي تفکر اروپايي فکر کردن را از ميان خواهد برد .  وي تاکيد کرد که براي حل مشکل مهاجرت غير قانوني مي توان به همکاري بين کشور هاي اروپايي ها و همکاري اروپا با کشورهاي آفريقايي  متوسل شد .

وزير امورخارجه پيشين اسپانيا در ادامه سخنان خود با يادآوري عملکرد اروپايي ها در قضيه ليبي،  واکنش هاي اروپا در قبال تحولات مالي را ناکافي دانست . وي خاطر نشان کرد که اروپا به عواقب پيروزي در ليبي و ارسال اسلحه به منطقه ساحل از مبدا ليبي بي توجهي کرده است و اجازه داده است سلاح به دست القاعده شاخه مغرب برسد و بي ثباتي به اين شکل افزايش بيابد .
"ميگوئل آنخل موراتينوس" که اجراي طرح  امنيت غذايي را عهده دار است خاطر نشان کرد که اگر قرن بيستم دوران ائتلاف ناتو بود ، اکنون  زمان شکل گيري ائتلاف کشورها براي تامين و حفظ امنيت غذايي فرا رسيده است . وي تاکيد کرد که قطع يا کاهش کمک هاي اروپا به کشورهاي ديگر به دليل بحران اقتصادي سياست درستي نيست ./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.