سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ويژه‌برنامه‌هاي 29 فروردين‌ "روز ارتش" تشريح شد

معاون فرهنگي و روابط عمومي ارتش، ‌وي‍ژه برنامه‌هاي 29 فروردين ماه "روز ارتش جمهوري اسلامي ايران" و حماسه آفريني‌هاي نيروي زميني را تشريح كرد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت‌الاسلام واحدي ضمن تبريك فرا رسيدن 29 فروردين ماه روز ارتش جمهوري اسلامي ايران و حماسه آفريني‌هاي نيروي زميني اظهار داشت: درايت حضرت امام خميني(ره) در نامگذاري چنين روزي موجب تقويت روحيه سلحشوري و خودباوري در ميان غيورمردان ارتش گشته و بدين ترتيب سر آغاز جهادي مقدس در مسير مكتبي شدن اين نيرو شد.

وي با بيان اينكه ارتش همواره در تبعيت از مقام معظم ولايت و فرماندهي كل قوا پيشگام بوده است از نامگذاري سال جاري به عنوان سال "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" ياد كرد و افزود: معظم‌له همواره با رهنمودهاي روشنگرانه مسير حركت در راستاي اهداف و آرمان‌هاي انقلاب را براي همه مشخص مي‌كنند و مجموعه ارتش نيز در راستاي تحقق تدابير ايشان، استفاده از همه ظرفيت‌ها را وجهه همت خويش قرار مي‌دهند.

معاون فرهنگي و روابط عمومي ارتش در ادامه با اشاره به فرارسيدن ايام هفته ارتش از نامگذاري اين ايام با عناوين 23 فروردين‌ماه ارتش، بصيرت و ولايتمداري؛ 24 فروردين‌ماه ارتش،شهدا و ايثارگران؛ 25 فروردين‌ماه ارتش، معنويت و اخلاق؛ 26 فروردين‌ماه ارتش، سربازان و جوانان؛ 27 فروردين‌ماه ارتش، آموزش و خودكفايي و مردم ياري؛ 28 فروردين‌ماه ارتش، خانواده و منزلت اجتماعي و 29 فروردين‌ماه ارتش، اقتدار بين‌المللي، امنيت ملي و حماسه آفريني‌هاي نيروي زميني خبر داد.

وي سپس به وي‍ژه برنامه‌هايي كه به مناسبت فرا رسيدن اين ايام تدارك ديده شده اشاره و به تشريح اهم اين برنامه‌ها پرداخت.

حجت‌الاسلام واحدي برگزاري مراسم سيزدهمين سالگرد شهادت امير سپهبد علي صياد شيرازي در يكان ‌هاي ارتش و مسجد امام‌ خميني(ره) ستاد آجا در روز 22 فروردين و همچنين برپايي مراسم بزرگداشت مردمي در تهران در 22 فروردين در تالار وزارت كشور را سرآغاز اين برنامه‌ها عنوان كرد و گفت: همزمان با 29 فروردين اولين مرحله از ساخت سريال تلويزيوني شهيد صياد شيرازي با تدوين فيلم‌نامه آغاز مي‌شود.

وي ادامه داد: فرماندهان و مسئولين ارتش با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) و اهداي تاج گل با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران تجديد ميثاق خواهند كرد.

معاون فرهنگي و روابط عمومي ارتش، رونمايي از كتب مختلف در حوزه دفاع مقدس، برگزاري مسابقات و محافل انس با قرآن كريم در يگان‌هاي مختلف آجا، مسابقات ورزشي شامل كوهنوردي و پرش آزاد از برج ميلاد، تهيه برنامه‌هاي مستند تلويزيوني و راديويي با موضوع رشادت‌هاي ارتش، بيان خاطرات از سوي فرماندهان در رسانه‌ها، تجليل از سربازان نمونه، ديدار با خانواده شهدا، ايثارگران و پيشكسوتان و تجليل از مقام شامخ ايشان، رونمايي از دستاوردهاي جديد دفاعي، ارائه خدمات رفاهي و درماني رايگان به مردم و استقرار بيمارستان صحرايي در برخي مناطق محروم، اعزام خانواده هاي معظم شهدا به مناطق عملياتي و برگزاري نمايشگاه‌هاي عكس با موضوع ارتش در دفاع مقدس را از جمله برنامه‌هاي مذكور عنوان كرد.

واحدي افزود: برگزاري مراسم دعاي ندبه در دانشگاه شهيد ستاري، صبحگاه مشترك نظامي در مركز آموزش شهداي جوادالائمه(ع) نيروي زميني، ديدار فرمانده نيروي زميني با وابستگان نظامي كشورهاي خارجي و نشست خبري وي با رسانه‌ها به منظور تشريح گونه‌هايي از دستاوردهاي نظامي، دفاعي و فعاليت‌هاي فرهنگي آن نيرو از جمله اين برنامه‌هاست.

معاون فرهنگي و روابط عمومي ارتش در پايان با اشاره به شركت گسترده و منظم فرماندهان و كاركنان آجا در نماز عبادي و سياسي جمعه در تهران و ساير شهرستان‌ها تصريح كرد: ويژه برنامه‌هاي هفته ارتش تا سالروز شهادت سپهبد قرني در سوم ارديبهشت‌ماه ادامه خواهد يافت كه مراسم باشكوهي به مناسبت بزرگداشت آن شهيد عزيز در قم برگزار خواهد شد.

گفتني است آئين رژه يگان‌هاي مختلف ارتش در جوار مرقد مطهر بنيان‌گذار كبير انقلاب امام خميني(ره) در تهران و نمايش اقتدار و توان كشور در دفاع از انقلاب و آرمان‌هاي ميهن اسلامي، همچون سال‌هاي گذشته صبح روز 29 فروردين ماه برگزار مي‌شود./ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.