سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس اورژانس كشور:

كنترل حوادث رانندگی و جاده ای به رویكردی نظام یافته و همه جانبه نیاز دارد

رییس مركز فوریت های پزشكی و حوادث غیرمترقبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: كنترل پدیده ای به پیچیدگی حوادث رانندگی نیازمند رویكردی نظام یافته و همه جانبه است.

ه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،غلامرضا معصومی روز دوشنبه در میزگرد ریشه یابی علل تصادفات رانندگی در كشور كه در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار شد افزود: حوادث جاده ای و ترافیكی دومین علت مرگ و میر در جاده های كشور است.

وی توضیح داد: با درنظر گرفتن نسبت های متوسط جهانی، می توان تخمین زد در ایران سالانه حدود ٤٠٠ هزار نفر به علت حوادث جاده ای و ترافیكی در بیمارستان بستری و دو میلیون نفر نیز دچار آسیب های خفیف ناشی از اینگونه سوانح می شوند.

معصومی تصریح كرد: استفاده از سیستم تروما شیوه ای مطلوب برای افراد آسیب دیده در سانحه از لحظه وقوع حادثه تا زمان بازگشت به جامعه، فراهم می كند كه این راهبرد مبتنی بر ارائه ساختار تفكیك كار (مدل پایه سیستم تروما) وساختار تفكیك سازمانی (تشریح وظایف هریك از متصدیان سوانح) است.

وی افزود: سازماندهی، ارتقا كیفیت، كاهش هزینه و زمان فعالیت متصدیان سوانح از جمله راهبردهای بكارگیری سیستم تروما در حوادث رانندگی و جاده ای از سوی نیروهای امدادرسان است.

به گفته معصومی استفاده از سیستم تروما می تواند در حوادث و سوانح جاده ای، مرگ های قابل پیشگیری را به میزان ٥٠ درصد و مرگ ومیر كلی حوادث یاد شده را حداقل به میزان 15تا 20 در صد كاهش دهد.

رییس مركز فوریت های پزشكی و حوادث غیر مترقبه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی افزود: فرآیندهای اصلی سیستم تروما شامل پیشگیری از آسیب، مراقبت های پیش بیمارستانی،مراقبت های بیمارستانی و مراقبت های پس بیمارستانی و فرآیندهای پشتیبانی است./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.