سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه تسنيم سراي محله نعمت آباد منطقه 19 افتتاح شد

خانه تسنيم سراي محله نعمت آباد با حضور مديركل امور بانوان و جمعي از مسئولين منطقه 19 افتتاح شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 19در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به جمعيت بالاي شهروندان در محله نعمت آباد، ارائه خدمات و تسهيلات به مردم اين محله را ضروري و الزامي دانست و ابراز امیدواری کرد در سال 91 خانه هاي تسنيم در همه محلات منطقه 19 راه اندازي شود.
حجت الاسلام رسول جوادی در ادامه به تشريح كلمه تسنيم پرداخت و توانمند سازي اجتماعي بانوان، سبك زندگي اسلامي ايراني، نهاد خانواده، ايثار و يكدلي و مشاركت هاي اجتماعي را وجه تسميه كلمه تسنيم بيان كرد.
در ادامه این مراسم نرگس معدني پور مدير كل امور بانوان شهرداري تهران ضمن تشكر از مسئولين منطقه 19 گفت: در هر سراي محله 13 خانه به انجام فعاليت مي پردازند كه يكي از آنها به خانه تسنيم اختصاص می یابد.
معدني پور ادامه داد: با توجه به اختصاص بيش از پنجاه درصد جمعيت شهر تهران به بانوان و اهميت نقش مادري و همسري كه بر عهده دارند و تاثير بسزايي كه بر نيم ديگری از جمعيت دارند، با راه اندازي سراهاي محلات ما شاهد مشاركت حداكثري بانوان در برنامه ها شهرداري هستیم. اين مسئله لزوم ايجاد و راه اندازي خانه هايي را جهت اجراي برنامه ها و فعاليت ها مستمر و موثر براي اين قشر از جامعه را نشان مي دهد و در اين خصوص مديران محله باید خانه هاي تسنيم را در محلات خود راه اندازي کنند.
به گفته معدنی پور خانه هاي تسنيم 5 مأموریت دارند. ماموريت اول توانمندسازي اجتماعي بانوان، ماموريت دوم سبك زندگي ايراني و اسلامي، ماموريت سوم نهاد خانواده، ماموريت چهارم ايثار و یکدلی و آخرين ماموريت، مشاركتهاي اجتماعي بانوان است كه در اين خصوص كانون هايي ويژه بانوان و دختران راه اندازي شده است تا با آموزش و برگزاري برنامه هاي مختلف، ضمن بالابردن مشاركت آنان در امور شهري، طرح هاي مختلفي توسط خود آنان و در جهت شناسايي، بررسي و رفع آسيب هاي اجتماعي بانوان و كودكان در محلات اجرا شود. از جمله اين كانون ها مي توان به كانون بانوان نخبه، بانوان مبلغ، زنان عاشورايي، بانوان ايثارگر، بانوان قرآن پژوه، همياران محبت، حياباوران، دختران و كانون بانوان هنرمند اشاره کرد./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
سبزعلی
۰۲:۱۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
سلام خسته نباشید هیچ اطلاعاتی در مورد فعالیتهای شما ذکر نشده لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر