سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل فضاهای بی دفاع شهری به فضاهای تفریحی و ورزشی

شهردار منطقه 5 خبرداد: نقاط بی دفاع شهری پس از شناسایی به فضاهای تفریحی و ورزشی تبدیل می شود.

سعید طلوعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: در راستای برنامه های مدیریت شهری در کاهش آسیب های اجتماعی، تبدیل نقاط بی دفاع شهری به فضاهای تفریحی و ورزشی از جمله طرح هایی است که در این زمینه پیش بینی شده است.
شهردار منطقه 5 ادامه داد: نقاط بی دفاع شهری به محلی برای تجمع آسیب های اجتماعی تبدیل شده اند که در همین راستا پس از شناسایی ، این نقاط به مکان های ورزشی و تفریحی تبدیل می شوند.
وی اضافه کرد: از مهم ترین اقدامات انجام شده در این راستا ساماندهی رود دره کن و احداث بوستان جوانمردان در حاشیه رود دره است که به دلیل استفاده های نادرست، یکی از ارزشمندترین منابع طبیعی به معضل و تهدید تبدیل شده بود.
شهردار منطقه 5 با اشاره به این که یکی از مهمترین طرح های تفریحی و گردشگری پایتخت در حاشیه این روددره ایجاد می شود، تصریح کرد: احداث مسیرهای درفکه سواری، دوچرخه ، پیاده رو، نصب وسایل ورزشی و... از جمله اقدامات صورت گرفته در رود دره کن است.
طلوعی همچنین از احداث زمین های ورزشی در سطح منطقه و فضای سبز در اراضی زیر پل های بزرگراهی منطقه خبر داد و خاطر نشان کرد: منطقه 5 قابلیت زیادی جهت ایجاد فضای سبز و زمین های ورزشی دارد و در آینده نزدیک در نقاطی که فضای سبز مناسبی ندارند، فضای سبز ایجاد می شود.
*افزایش دوربین های نظارت تصویری و بزرگراهی غرب تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 5 گفت: به منظور کنترل بیشتر و بهتر بزرگراههای غرب تهران، دوربین های نظارت تصویری در سطح منطقه افزایش یافت.
ولی نجاتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته جهت کنترل و نظارت دقیق بر وضعیت ترافیکی و مدیریت مناسب در جهت روان سازی تردد، دوربین های نظارت تصویری در سطح منطقه افزایش یافته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 5 ادامه داد: در همین راستا و با هماهنگی به عمل آمده 5 دوربین نظارت تصویری در بزرگراههای غرب تهران نصب و ترافیک این محورها از طریق مرکز کنترل غرب تهران مدیریت می شود.
وی همچنین به تجهیز بزگراههای شهید باکری و ستاری به سیستم مکانیزه ثبت تخلف اشاره و خاطر نشان کرد: با نصب دوربین های ثبت تخلف به طور مستمر و نامحسوس تخلفات رانندگان ثبت شده که این مسئله منجر به کاهش تخلفات رانندگی می شود./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.