سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمبولانس هاي دريايي صنعت نفت در خليج فارس مستقر مي شود

آمبولانس های دریایی با هدف ارائه خدمات درمانی به نفتکش (ایرانی و خارجی) عبوری در مناطق خارگ، عسلویه و ماهشهر در نیمه نخست امسال فعال می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران (شانا) ، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اعلام این خبر تاکید کرد: این آمبولانس ها امکانات و تجهیزات اتاق آی.سی. یو و امکان ایجاد اتاق عمل را دارد.
دکتر محمدجواد کیان با بیان این که مجوز اولیه تامین این آمبولانس ها تصویب شده است، هزینه تامین هر یک از آنها حدود 5 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی اظهار داشت : بازدید از کارخانه هایی که امکان تولید داخل آمبولانس های دریایی را دارد، انجام شده است و نیمه نخست امسال این آمبولانس ها در خلیج فارس فعال خواهد شد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه از راه اندازی 23مرکز پزشکی از راه دور ( تله مدیسن) در مناطق عملیاتی صنعت نفت خبر داد و گفت:
این سامانه باید در 100 نقطه صنعت نفت عملیاتی شود و همگام با تخصیص اعتبار مورد نیاز و آماده سازی زیرساخت های مخابراتی مناطق دیگر این صنعت نیز به سامانه پزشکی از راه دور متصل خواهد شد.
کیان گفت : با راه اندازی سامانه پزشکی از راه دور در برخی مناطق عملیاتی صنعت نفت سال گذشته از مراجعه1700 نفر به مراکز درمانی و بیمارستان های صنعت نفت کاسته شد.
وی مهم ترین دستاورد تله مدیسن را آرامش خاطر کارکنان صنعت نفت در مناطق عملیاتی اعلام و تصریح کرد: مذاکره های مختلفی با هیئت مدیره شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و شرکت ملی نفت ایران برای زمینه سازی اجرای این سامانه در دیگر مناطق صنعت نفت انجام شده است که امیدواریم در سال جاری بتوانیم این مراکز را توسعه دهیم.
کیان ، کاهش مراجعه بیماران به مراکز درمانی و کاهش غیبت کارکنان از کار را از مهم ترین مزیت های اجرای سامانه پزشکی از راه دور در صنعت نفت اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه، سامانه تله مدیسین در همه مناطق عملیاتی صنعت نفت کشور راه اندازی می شود تا دیگر نیازی به مراجعه کارکنان و خانواده هایشان به مراکز درمانی نباشد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه از توزیع کارت هوشمند سلامت با هدف جایگزینی با دفترچه های درمانی در میان جمعیت طبی صنعت نفت خبر داد و افزود: این طرح در شهرهای اصفهان، شیراز، تهران، اراک و بوشهر در دست اجراست و امیدواریم تا پایان امسال به صورت کامل عملیاتی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.