سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهايي بخش معدن از خام فروشي مواد معدني

مدير عامل شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران گفت: بخش معدن از خام فروشي مواد معدني بويژه سنگ آهن و زغال سنگ رنج مي برد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني شاتا اكبر نوروزي افزود : در سالهاي اخير با مطرح شدن خصوصي سازي، واحدهاي دولتي توانمند و با تجربه از سرمايه گذاري در طرحهاي فرآوري مواد معدني برحذر داشته شده‌اند و اين در حالي است كه بخش خصوصي نيز براي سرمايه گذاري در اين بخش به دليل نياز به سرمايه بالا دارد.
وي افزود: همچنين نبود فرمول مشخص براي استفاده و تضمين خوراك معدني كه در اختيار دولت است، تمايلي براي سرمايه گذاري در اين بخش وجود ندارد.
نوروزي گفت: به همين دليل تاكنون سرمايه گذاري مناسبي به موازات بهره برداري از معادن صورت نگرفته است.
وي با اشاره به ارزش پيداكردن مواد معدني و نياز روزافزون بازارهاي جهاني گفت: با توجه به تحريم‌هاي جهاني عليه كشورمان، با صرف اندكي از ذخاير معدن مي توان طرح هاي بزرگي را از طريق مشاركت، بيع متقابل و تهاتر ، اجرا و راه اندازي كرد.
نوروزي گفت: در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني بايد ايجاد واحدهاي كنسانتره و گندله سازي در بخش سنگ آهن و كك سازي، ايجاد نيروگاه هاي حرارتي در بخش زغال سنگ ها و ايجاد كارخانه هاي فرآوري در بخش طلا، سرب و روي در اولويت باشد.
وي افزود: شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران با انجام مطالعات اوليه اجراي حداقل 3 واحد كك سازي، 3واحد كنسانتره، يك واحد گندله سازي، تأمين زغال مورد نياز نيروگاه هاي حرارتي و همچنين توليد و فرآوري روي، فسفات، پتاس و تيتان را در برنامه هاي خود دارد./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.