سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس اتحاديه باغداران كشور:

شرمنده توليد كنندگان شدم

با افزايش توليد محصولات باغي و ذخيره سازي مناسب ميوه، واردات دوباره ي ميوه باعث دغدغه توليد كنندگان شد.

مجتبي شادلو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين كه واردات باعث شرمندگي، از توليد كنندگان شده است، گفت: در شرايطي كه بازار نياز به واردات ميوه نداشت و به وفور مركبات بي كيفيت وارد كشور شد كه صدمه ي شديدي به توليد داخل وارد كرد.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه كشور ما، مزيت توليد انواع مركبات و محصولات كشاورزي را دارد و بايد تمام ذهن ها را متوجه توليد داخل کنيم.
شادلو تصريح كرد: يكي از شاخص هاي مهم محصولات ما، تنوع زياد و كيفيت بالاي آن است كه با توجه به اقليم آب و هوايي نبود پايداري و ثبات در بازار توليدات تحت تاثير قرار مي گيرد.
وي افزود: اگر بازار با شاخص مشخص تعريف شود توليد كنندگان خود را با شرايط بازار وفق مي دهند زيرا ما، با تمام چالش هاي پيش روي توليد كنندگان در محصولات باغي از برنامه ي رشد جلو هستيم.
رئيس اتحاديه باغداران كشور تاكيد كرد: با علمي شدن توليد و الگو قرار دادن توليدات نمونه، براي ساير توليد كنندگان و همچنين توسعه كلي اراضي، زمينه ي توسعه محصولات باغي را فراهم كنيم.
وي ادامه داد: با اصلاح و احيا باغات سنتي و كم بهره به باغ هاي مكانيزه و همت بالاي كشاورزان طبق آمار دولت و بخش تحقيقات نويد، 10 درصد رشد را در اين بخش نشان مي دهد.
شادلو خاطر نشان كرد: مسئولان بايد به توليد كنندگان توجه ويژه اي كنند تا بخش كشاورزي دچار ركود و ضرر نشود./ک
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.