سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يکشنبه در فرابورس عرضه مي شود:

عرضه بلوک100 درصدی ریخته گری ماشین سازی تبریز

معاون نظارت و عملیات فرابورس ایران گفت: سازمان خصوصی سازی 100 درصد از سهام ریخته گری ماشین سازی تبریز را به وکالت از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، یکشنبه 27 فروردین عرضه می کند.

حسن محمدتبار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: تعداد سهام مورد عرضه 112 میلیون و500 هزار سهم است که معادل 100 درصد از سهام این شرکت است و ارزش پایه هر سهم 2هزار و266 ریال و ارزش کل آن 254 میلیارد و 925میلیون ریال تعیین شده است.
محمدتبار با اشاره به اینکه عرضه به صورت یکجا و در بازار سوم و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط است گفت: حداقل پیش پرداخت نقدی 15 درصد و مابقی به صورت اقساط، که دوره بازپرداخت اقساط آن 5 ساله اعلام شده است. نرخ سود فروش اقساطی 15 درصد و فواصل زمانی آن شش ماهه تعیین شده است. مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای نیز حداکثر 20 روز کاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله است.
وی تصريح کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 7 میلیارد و647 میلیون و 750 هزار ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.
محمد تبار اضافه کرد: خریدار یا خریداران سهام شرکت متعهد می شوند به نسبت سهام خریداری، جانشین صادرکنندگان دولتی ضمانتنامه ها شوند و آزادسازی سهام واگذار شده منوط به انجام تسویه حساب بدهی های شرکت به نسبت سهام واگذار شده به شرکت مادر تخصصی و سیستم بانکی اعم از دولتی و غیر دولتی، صندوق ذخیره ارزی و خزانه حسب مورد، منعکس در صورت¬های مالی مبنای ارزیابی سهام شرکت خواهد بود.
محمد تبار تاکيد کرد: چنانچه خریداران سهام کنترلی در زمان امضای قرارداد واگذاری شرایطی از جمله انجام اقداماتی نظیر سرمایه گذاری جدید، ارتقای کارائی و بهره وری، تداوم تولید و ارتقای فن آوری و تثبیت سطح اشتغال در بنگاه مورد واگذاری را بپذیرند، در صورت احراز شرایط از تخفیفات موضوع دستورالعمل نحوه اخذ تعهدات، درج شروط و اعطای تخفیفات هیات واگذاری برخوردار خواهند شد.
محمد تبار در مورد مشوق های مالی، غیر مالی و تخفیفات گفت: خریداران سهام کنترلی (حداقل میزان سهام برای تعیین اکثریت اعضای هیات مدیره) که در دوره تقسیط، نسبت به افزایش کارکنان بنگاه، به میزانی بیش از آنچه در سند واگذاری ثبت شده، اقدام و یا مبادرت به آموزش و به کارگیری نیروهای مازاد سایر بنگاه های واگذار شده، در واحد خود کنند، در صورت احراز شرایط، از مشوق های مالی و یا غیر مالی به ترتیب مقرر در دستورالعمل نحوه اعمال مشوق¬های مالی و غیر مالی و دستورالعمل نحوه نظارت پس از واگذاری برخوردار خواهند شد.
وی افزود: مشوق های مالی، به خریداران واجد شرایط به تفکیک سه نوع مشوق شامل تخفیف در اصل ثمن معامله، کاهش سود فروش اقساطی و یا تخفیف زمانی به مفهوم بازنگری در مدت قرارداد ناشی از تطویل دوره بازپرداخت اقساط اعطا می شود.
معاون نظارت و عملیات فرابورس در خصوص فعالیت این شرکت 5/112 میلیارد ریالی اینگونه توضیح داد: این شرکت در زمینه خرید و واردات مواد اولیه و تولید و فروش و صادرات انواع قطعات ریخته گری و آهنگری اعم از قطعات خام یا ماشین کاری شده، واردات و خرید و فروش انواع ماشین آلات صنعتی و تجهیزات مربوط به توسعه شرکت و صنایع وابسته فعالیت دارد./ق2

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.