سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تئاتر نمي توان بدون انگيزه كار كرد

مراسم توديع "اتابک نادری" و معارفه "وحيد لك" در سمت سرپرست امور استان های اداره كل هنرهای نمایشی روز گذشته- 20 فروردين ماه – با حضور مسوولان واحدهای اين اداره كل، در دفترمديريت آن برگزار شد.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

و به نقل از روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي، محمد دشت گلي سرپرست اين اداره كل در ابتداي سخنان خود گفت: اتابك نادري به دليل مشغله كاري كه متناسب با حرفه شان است ترجيح دادند بيشتر در بخش هنري فعاليت كنند و به همین دلیل هم بنده خواسته ي ایشان را علي رغم ميل باطني ام پذيرفتم.

وي در ادامه گفت: اتابك نادري پيش از اين در مسئوليتي كه در تماشاخانه سنگلج داشت، بسيار موفق عمل كرد و پس از اين نيز ما از تجربيات ايشان در امور استان ها كه پايه اصلي مركز هنرهاي نمايشي است و ارتباط اصلي ما با شهرستان هاست، بهره خواهيم گرفت.
دشت گلي با بيان اينكه در زمان كوتاه مديريت نادري در امور استان ها اتفاقات بسيار خوبي رخ داد، عنوان كرد: اين اتفاقات مثبت در بخش سخت افزاري كارهم وجود داشت و تلاش هاي شبانه روزي ايشان فضاي آبرومندي را براي اداره فراهم كرد.

وي تصريح كرد: علاقه مند بودم كه همچنان همكاري مان را با نادري ادامه دهيم، ولي ايشان تصميم خودشان را گرفته بودند. از اين پس از خدمات او به عنوان يك مدير مستمر اجرايي در مجموعه محروم هستيم، ولي به عنوان مشاور در خدمتشان بوده و همكاري شان با ما ادامه خواهد يافت.

سرپرست اداره كل هنرهاي نمايشي با بيان اينكه وحيد لك با توجه به مسئوليت هاي مختلفي كه دارند قول همكاري با مركز را داده اند، اظهار كرد: در حال حاضر زماني به برگزاري ارديبهشت تئاتر ايران باقي نمانده و فضاي حساسي براي مجموعه است. البته كارهاي مقدماتي توسط آقای نادري انجام شده و موفقيت و حسن خلق ايشان باعث سرافرازي مجموعه شده كه اين رويه را آقای وحيد لك هم ادامه خواهد داد.

در ادامه اين مراسم اتابك نادري با يادي از فعایت هایش به عنوان کارشناس در سال 82 بيان كرد: آن زمان از شهرستان به عنوان كارشناس به تهران منتقل شدم و آقای دشت گلي هم مدير امور استان ها بودند و با همين روحيه خوب و خونگرم شان از بنده استقبال كردند و من خودم را هميشه مديون محبت هاي ايشان مي دانم.

نادري افزود: حسين مسافر آستانه در زمان مديريتشان تكليف كردند كه در امور استان ها اين مسئوليت را بر عهده بگيريم و بنده در شرايط خاصي كه نمی خواستم به لحاظ روحي اين گونه مسئوليت ها را بپذیرم، ولي با توجه به شرايط آن زمان كه درآغاز شلوغي جشنواره ها بوديم، وظيفه و حس مسئوليت تكليف كرد كه اين سمت را بر عهده بگيرم.

وي تصريح كرد: بدنه و انضباط كاري در امور استان ها و حضور خود كارشناسان بسيار خوب بوده و با توجه به شناختي كه از وحید لك دارم، مي دانم كه در تئاتر شهرستان ها سينه سوخته است و می تواند دورنمايي را براي تئاتر شهرستان ها ترسيم كند. شايد اين شرايط بهتري باشد كه بتوانم خارج از فضاي مسئوليتي، كمك بيشتري انجام دهم.

سپس وحيد لك با تشكر از حسن نيت "محمد دشتگلي" سرپرست مرکز هنرهای نمایشی اظهار كرد: ورودم به عرصه تئاتر بعد از وقفه اي چند ساله با حمایت حسين مسافر آستانه صورت گرفت و مطمئن باشيد كه در تمام مسير كاري ام از سفارشات، برنامه ها و نصيحت های شما بزرگان تئاتر، استفاده خواهم كرد.

مسافر آستانه كه در اين مراسم حضور داشت، طي سخناني عنوان كرد: خيلي به اين رفت و آمدها نگاه جدي ندارم، چون از اين گونه رفت و آمدها در طول زندگي بسيار پيش مي آيد.
وي ادامه داد آقاي لك وآقاي نادري در پست هاي مختلفي فعاليت كردند و بعد ازآن هم فعاليت شان ادامه دارد. بنده نيز از مركز رفته ام ولي باز در كنار دوستان هستم.

مسافر آستانه خاطر نشان كرد: در واقع مي خواهيم بگوييم آنچه اهميت دارد حس همكاري و دوستي بين آدم هاي يك مجموعه است كه باعث مي شود آن مجموعه در كارشان موفق باشند.
وي يادآورشد: همچنين بايد نسبت به كارمان انگيزه و دلسوزي داشته باشيم تا از اين طريق بتوانيم در پيشبرد فعاليت هاي آن مجموعه موفق عمل كنيم.

خوشبختانه اين امر در تئاتر وجود داشته؛ چرا كه در تئاتر نمي توان بدون انگيزه كار كرد.
اين هنرمند تئاتر تصريح كرد: اين برگه ها اعتبار يك شخص را كم و يا زياد نمي كند، بلكه اعتبار آدم ها به ويژگي هاي فردي كه در كارشان دارند بستگي دارد.

مسافر در پايان سخنان خود بيان كرد: اتابك نادري هم سنگلج را دوست داشت و فقط براي كمك به بنده اين مسئوليت را پذيرفت و خواسته ام را رد نكرد. براي وحيد لك هم كه در اين فرصت جديد قرار گرفت آرزوي موفقيت مي كنم.

محمد دشت گلي در اين مراسم عنوان كرد: صفا، صميميت و همدلي با هيچ چيزي قابل تعويض نيست و آنچه مهم است ارتباطات است كه وجود دارد. آقای نادری به عنوان مشاور مدیر هماهنگی تئاتر استان ها همچنان با ما همکاری می کنند و ما در فرصت مناسب ديگر از ایشان تقدير خواهيم كرد.

بر اساس اين گزارش، حسين مسافر آستانه، بهزادصديقي، مهدي حاجيان، مجيد امرايي، محمرضا الوند، حسين راضي، حسن رونده، علي راسخ راد، حسين ايرجي و حسن حاجت پور از جمله مدیران و همكاران اداره كل هنرهاي نمايشي حاضر در اين مراسم بودند./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.