سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسن پرويز خبرداد:

انجمن قلم به همراه 23 نويسنده پيشكسوت به نمايشگاه مي‌رود

انجمن قلم علاوه بر بيش از 60 عنوان از آثار نوقلمان به ارائه مجموعه آثار 23 نويسنده پيشكسوت به بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران پرداخته است.

محسن پرويز،سخنگوي انجمن ادبي قلم در گفتگو با خبرنگار بخش ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به ارائه مجموعه آثار 23 نويسنده پيشكسوت به بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از طرف انجمن ادبي قلم،افزود:اين انجمن در بخش ديگري از فعاليتهاي خود در دوره آينده برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران،بيش از 60 عنوان اثر از نوقلمان را در معرض ديد عموم قرار مي‌دهد.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر چيستي برنامه هاي انجمن ادبي قلم در سال 1391 گفت:هيئت مديره اين انجمن ادبي در نخستين جلسات برگزار شده درسال جاري پيگيري طرح هايي چون مذاكره با نهاد كتابخانه هاي عمومي جهت ترتيب دادن سفر نويسندگان به شهرها و استان هاي مختلف با هدف برگزاري جلسات گفت و شنود اعضاي كتابخانه ها با اهالي قلم و سفر نويسندگان به خارج از كشور با اولويت كشورهاي همسايه و فارسي زبان در صورت تمايل سازمان فرهنگ و ارتباطات به همكاري را در صدر ليست برنامه هاي كاري خود قرار داده اند.

وي سفر نويسندگان به خارج از كشور را فتح يابي براي بهبود وضعيت ترجمه دانست و اظهار داشت:اينگونه سفرها،فوايد دو جانبه اي چون بهبود ارتباط ميان نهادهاي فرهنگي ساير كشورها با نهادهاي داخلي و معرفي آسان آثار نويسندگان داخلي به مخاطبان بين المللي را به دنبال دارد.

سخنگوي انجمن ادبي قلم تصريح كرد:از برنامه هاي ديگر قابل پيگيري توسط انجمن قلم درسال جاري،مي‌توان به مبحث قلم زرين و پيگيري داوري آن در سال جديد با هدف پايه ريزي ايده هاي نو،پرداختن به بحث يك جايزه جهاني براي نويسندگان خالق آثار ارزشمند در خارج از ايران و بررسي جدي نثر ماهنامه نقد با هدف نقد آثار مرتبط با ادبيات و پركردن خلا نقد ادبي اشاره كرد.

پرويز با اشاره به شعار امسال با مضمون حمايت از توليد و سرمايه ملي خاطرنشان كرد:توليد آثاري در مورد شعار امسال ضرورتي نداشته و بايد روح شعار در مجموعه اثار خلق شده دميده شود./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.