سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نخستین تعیین توالی باکتری بومی ایران توسط محققان کشور

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران از ثبت نخستین تعیین توالی کامل ژنوم باکتری های بومی ایران مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، NCBI، توسط محققان مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران خبر داد.

ابوالحسن شاهزاده فاضلی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: توالی یابی ژنوم دو باکتری شوری پسند که تحمل و مقاومت به زنده ماندن در محیط های شور را دارد پس از ثبت توسط محققان کشور در ژورنال معتبر بین المللی هم چاپ گردید.

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در خصوص نتایج این پروژه و ثبت آن گفت: در راستای رسالت مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در شناسایی و ذخیره ذخایر ژنتیکی کشور، بانک مولکولی مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران برای اولین بار در کشور و با استفاده از تکنیک های توالی یابی پیشرفته به شناسایی و تعیین ترادف ژنی دو باکتری بومی یابی پیشرفته به شناسایی و تعیین ترادف ژنومی دو باکتری بومی جدا شده از دریاچه های شور ایران مبادرت ورزید.

وی افزود: این دو باکتری شوری پسند در طی آزمایشات میکروبیولوژیک نشان دادند که دارای توانمندی و قابلیت بالا در تولید طبیعی پلیمر بتاهیدروکسی بوتیران (پلاستیک زیست تخریب پذیر) و آنزیم آمیلاز موثرند.

محقق کشورمان همچنین از نتایج این تحقیقات در یکی از معتبرترین ژورنال های باکتری شناسایی دنیا خبر داد./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.