سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار منطقه 18 :

ضرورت احیای هر پلاک فرسوده مسکونی و تجاری

شهردار منطقه 18 گفت: احیای هر پلاک فرسوده مسکونی و تجاری برابر با نجات جان چندین نفر انسان بی گناه از مرگ حتمی است و همه ما مکلف به مشارکت در اجرای این طرحها هستيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مهندس صارمی زاده شهردار منطقه با ارائه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکونی غدیر ، بهاران و امام خمینی (ره) ، اظهار داشت : ورود به مقوله نوسازی بافتهای فرسوده به عزم راسخ ، مشارکت و همراهی عموم شهروندان نیازمند است و باید بر اساس ضرورت و نیازها ضمن اولویت بندی طرحها و همچنین محل برپائی نشستهای هم اندیشی با مسئولین دفاتر تسهیل گری تعیین تا تصمیمات لازم بر اساس نظرات کارشناسی اتخاذ و به مرحله اجرا در آید.
شهردار منطقه 18 خاطرنشان کرد: حصول نتیجه در احیای بافتهای فرسوده طی یک پروسه زمانی کوتاه ، میان و بلند مدت اتفاق خواهد افتاد و شهروندان بایستی در تمام مراحل با مدیریت شهری همراه باشند و بحمدا... طی این مدت همراهی ، نتیجه مثبت و خوبی را در احیای بافتهای فرسوده منطقه به همراه داشته است.
تا کنون با مشارکت شهروندان و شورایاران محلات به دستآوردهای ارزشمندی دست یافتیم
در ادامه، مهندس علیرضا جعفری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز با تقدیر از تعامل نزدیک شهردار و مدیران منطقه 18 در جهت تسهیل در پیشرفت پروژه های مسکونی غدیر ، بهاران و امام خمینی (ره) ، احیای بافتهای فرسوده را یکی از مهمترین رویکردهای اخیر مدیریت شهری دانست و گفت : بحمدا... تا کنون با مشارکت شهروندان و شورایاران محلات به دستآوردهای ارزشمندی دست یافته ایم.
وی با اشاره به ثبت تعداد 1466پلاک ثبتی بافت فرسوده تنها در محله یافت آباد ، که بیش از هشتاد درصد آنها مشکل مالکیتی داشته و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نشستهای مشترک مدیریت شهری منطقه و دست اندرکاران اداره اوقاف این معضل بزودی رفع شود.
جعفری از نهادینه سازی نوسازی بافتهای فرسوده و همچنین تعیین گروه های هدف و ایجاد کارگروه های تخصصی میان شهروندان به عنوان راه هائی برای پیشبرد اهداف این طرح گسترده نام برد.
وی همچنین از ضرورت توجه به برنامه های اجتماعی و فرهنگی نظیر برگزاری همایش ، تبلیغات محیطی ، راه اندازی بازارچه های خود اشتغالی ، افزایش امکانات ورزشی برای جوانان ، جمع آوری متکدیان و بزهکاران همراه با انجام برخی از اقدامات در بخش خدمات شهری و مدیریت بحران به عنوان زمینه ساز فرهنگ سازی و افزایش مشارکت شهروندان در احیای بافتهای فرسوده یاد کرد.
خبرنگار: رقیه بقائی
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.