سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان:

پیشرفت ایران در عرصه هسته‌ای، انحصار قدرت‌های استکباری را در هم شکست

رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای ایران گفت: پیشرفت در عرصه هسته ای، انحصار قدرت های استکباری را در هم شکست.

 

به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان،عباس صفدری رئیس این واحد دستیابی به صنعت فناوری هسته ای را از مهم ترین فرازهای تاریخی ملت ایران برشمرد و افزود: کسب و بکارگیری این دانش استراتژیک از سوی دانشمندان هسته ای، نه تنها قدرت ایران در پیمودن مسیر توسعه و پیشرفت به صورت مستقل را به دنیا ثابت کرد، بلکه انحصار قدرت های استکباری را در استفاده از این صنعت درهم شکست.


وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی به فناوری صلح آمیز هسته ای دست یافت که قدرت های استکباری از راه های مختلف اعم از تهدید، تحریم، ترور،جوسازی و تبلیغات منفی در تلاش بودند تا مانع حصول مان به این توفیق و افتخار بزرگ بگردند. صفدری اظهار کرد: دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای در این سطح و در این مقطع خاص زمانی که فشارهای متعددی بر ایران وجود دارد در شمار موفقیت های بزرگی است که متخصصان داخلی و دانشمندان جوان ایرانی به آن دست پیدا نمودند.


وی ادامه داد: ایران برخلاف غرب که دانش هسته‌ای را درانحصار خود می‌خواهد، دانش و اطلاعات خود را در اختیار همه انسان‌ها و جوامع بشری برای استفاده‌های صلح‌آمیز انسانی قرار می‌دهد و نتیجه ایران در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای با نتیجه‌ای که در غرب از دانش هسته‌ای به وجود آمد، متفاوت است.

رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در پایان گفت: دستیابی جوانان و دانشمندان متعهد به فناوری پیشرفته هسته‌ای نشان آشکاری از اقتدار، عزت و استقامت در برابر زیاده خواهی دول استکباری بود که تنها با همت، پشتکار و جهاد علمی عظیم، میسر شد./ع
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.